Avatar billede ivanouw Novice
09. marts 2012 - 14:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan stoppe Outlook Express pop-up om komprimering?

Outlook Express sender konstant tilbud om at komprimere mine OE-mapper, hvilket jeg ikke er interesseret i. Det sker oven i købet også på en PC hvor jeg slet ikke bruger OE.

Pop-up'en er meget forstyrrende fordi den hele tiden skal slukkes, og oven i købet dukker op mens jeg laver noget andet så man i farten kan komme til at trykke OK og sætte den i gang.

Er der nogen der ved hvordan man slår den funktion fra der konstant popper op med tilbud om at komprimere OE?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2012 - 16:39 #1
Hvis du slet ikke bruger Outlook Express, hvorfor fjerner du så ikke programmet?
Jeg mener at man i tilføj fjern programmer under Windows komponenter l kan fjerne den.
Man kan ikke helt fjerne denne kompression, men udskyde den, så den kun gør det hver 100 gang programmet startes.
Jeg her selv lavet denne indstilling.
Her er et link der beskriver det:
http://www.insideoe.com/faqs/why.htm#compact
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2012 - 16:41 #2
Det er dette du skal:

    Close Outlook Express and all message windows.
    Click Start, click Run and type regedit.
    Navigate to this key

    HKEY_CURRENT_USER\Identities\{GUID}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0

    where GUID is the long number used for your Identity.
    In the right-hand pane, double-click "Compact Check Count", then change the value to zero.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2012 - 16:42 #3
Alternativt kan man jo vælge at have OE startet i tray, og lukke pc ned i dvale i stedet. Så får du slet ikke den meddelse, og pc starter hurtigere op.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2012 - 17:20 #4
Ok.
Man kan måske med dette trick i indlæg #5 deaktivere at den spørger om komprimering:
http://forums.techarena.in/windows-xp-support/717789.htm
Længere nede skrives der at man kan fjerne at man bliver spurgt om kompression ved at afinstallere Sp2 til Windows (se # 10)

Jeg kan dog ikke bekræfte dette da jeg ikke har afprøvet dette.
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. marts 2012 - 17:57 #5
#3>> Og det koster på elregningen. Hvis det er en bærbar, så er det til at overskue, men er det en stationær, måske oven i købet en gamermaskine, så kan det faktiskgodt ses på elregningen, hvis dyret får lov til at stå tændt hele døgnet.
Desuden så vil det sandsynligvis forkorte maskinens samlede levetid.
/ptj_11
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2012 - 18:18 #6
Dvale lukker pc helt ned og gemmer det der kører på en del ad harddisken, når dvale aktiveres. Pladsen der afsættes er ram mængden til opgaven.
Du tænker på standby, hvilket er en anden sag.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2012 - 18:31 #7
Og grunden til jeg siger dette er at du efter du har stoppet pc kan afmontere spændingen fra den i uendeligheder. Når du så tilslutter strøm igen starter pc op som da du lukkede den ned.
Læs #6 her:
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=14&tid=489250
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. marts 2012 - 19:57 #8
220661 >> OK, der har du ret. Jeg var nok for hurtig der.
Vi taler trods alt ikke om kølskabe og TV.
/ptj_11
Avatar billede ivanouw Novice
11. september 2015 - 14:43 #9
Tak for hjælpen