Avatar billede rasmuspaasch Nybegynder
07. marts 2012 - 17:27 Der er 1 kommentar

Exchange: Delt mailbox - afsendelse og modtagelse fra samme den delte mailbox

Vi har et problem omkring vores mailkorrespondance.

Når vi modtager mails på en delt exchangekonto kaldet "info", har vi vedtaget, at den person der tager opgaven markerer mailen med en farve. Herudover markerer receptionisten, der har opgaven, mailen med et flag indtil opgaven er løst hvorefter den får et tjekmærke og arkiveres.

Problemet opstår fordi at alle jo har deres egen personlige mailboks samtidig. Når man, som det i dag er sat op, besvarer en mail, bliver svaret sendt fra den der ekspederer opgavens personlige mailboks.

Når modtageren svarer tilbage, modtages mailen i den personlige mailboks.

Dette får den kedelige konsekvens, at de andre receptionister ikke har mulighed for at holde os informeret/opdateret på denne mailkorrespondance og vi virker derfor total amatøragtige, hvis vi får en henvendelse og vi ikke kender noget til sagsforløbet, fordi det efter førstegangsmodtagelse er overgået til mailkorrespondance mellem kunden og den private mailboks.

Hvordan jeg sat vores hostede exchangeløsning op, så en mail der er modtaget på vores fælles mailkonto forbliver en del af den fælles mailkonto?
Avatar billede juleulven Nybegynder
09. marts 2012 - 16:51 #1
jeg tror ikke det er nogen nem løsning på dette problem ...

men hvis nu vedkommende der afsender husker, at afsende som info@domænenavnet.dk (fra feltet) og skrive info@domænenavnet.dk i BCC feltet så har man en kopi af afsendte email i "indbakken".