Avatar billede peterkrog Nybegynder
07. marts 2012 - 01:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Programmering af mobil-applikation

Hej derude :)

Jeg går med tanken om at lærer at programmere en mobilapplikation. Jeg har desværre ikke det store kendskab til programmering ENDNU :) Men dette er heller ikke en opgave jeg har sat i nogen tidsramme blot et hygge projekt.

Som jeg forstår programmering af mobilapk skal jeg have valgt en programmeringssprog, og det skal jeg jo nok vælge ud fra hvilken opgave jeg ønsker min apk skal løse, så her er lige min ide.

Programmet skal næsten virke som en email form fra en hjemmeside.

Jeg ønsker

-et par felter til indtastning af oplysninger.

-Mulighed ved tryg på en knap at kunne vedhæfte et billed fra telefonens foto bibliotek

-Mulighed for at indhente mobilens position ligesom f.eks COMPAS programmet fra iPhone "56`12,12N 010`22,25E" kunne forstille mig den gør dette via lokalitets tjenesten.

-Når disse oplysninger så er indtastet skulle man bare kunne trykke på send og alt information vil blive videresendt til en given mailboks.

Vil det være muligt at lave en sådan apk?

Hvis ja. Hvilket sprog skulle man benytte?

Hvilket program vil i anbefale til en nybegynder?

Gerneralt lidt kom godt igang anmodning herfra.

VH Krogsa
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2012 - 02:05 #1
Android -> sprog: Java, tool: Eclipse
iPhone -> sprog: objective C, tool: XCode
Windows Phone -> sprog: C#, tool: Visual Studio
Avatar billede peterkrog Nybegynder
07. marts 2012 - 15:13 #2
Hej Arne

Mange tak for del svaret, har du lidt viden du vil af med mht til mine spørgsmål? :D
Avatar billede danco Nybegynder
07. marts 2012 - 16:57 #3
Naturligvis er det muligt at lave sådan en applikation.  Jeg kan ikke se at der skulle ligge nogle begrænsninger, men spørgsmålet er hvor meget af koden du selv bliver nødt til at lave.

Du snakker om programmer til udvikling, det er det som Arne kalder tool.
Hvis du vil lave den til iPhone skal du være opmærksom på at det kun kan lade sig gøre i et Mac miljø.
Hvis du vil lave den til Android kan du bruge Eclipse som Arne siger, men du kan også vælge at bruge Netbeans, det er et spørgsmål om præference og hvilket program du bedst kan arbejde med.
Umiddelbart som nybegynder vil jeg nok anbefale dig at starte ud med Android udgaven. Det er allermest fordi det er skrevet i Java som er et godt sprog for begyndere eller alternativt Windows Phone i C# der er meget lig Java.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2012 - 20:07 #4
Avatar billede peterkrog Nybegynder
22. marts 2012 - 00:22 #5
Mange tak til jer alle kom med svar så deler jeg ud :) Vil helt sikkert vende tilbage med flere specifikke problemer senere. Men nu er jeg da igang ;)
Avatar billede peterkrog Nybegynder
03. november 2012 - 20:43 #6
Lukker