Avatar billede Vision4Eyes Nybegynder
04. marts 2012 - 22:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DispatcherTimer

Jeg sidder og fedter med noget omregning af mit timespan.
Jeg har lavet en timer som skal kører i 1000 dele, altså
timespan(0,0,0,0,1).
Jeg har en label som tæller 1 op pr. tick, altså en forvedtning om at lablen hedder 1000 efter 1 sekund.
Jeg har en start knap og en stop knap, til at starte og stoppe tælleren.
Hvis jeg tager tid med et alm. stopur når min label op på 630 efter 10 sek.
Er der nogen der har et bud på hvor jeg går galt i byen??
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2012 - 22:52 #1
Windows er ikke et realtime OS, og der vil typisk gaa omkring 16 millisekunder mellem "noget", saa du skal simpelthen vaelge noget stoerre end 1 millisekund som enhed.

Proev med 100 millisekunder som interval.
Avatar billede Vision4Eyes Nybegynder
06. marts 2012 - 07:43 #2
Ikke lige helt en løsning jeg kan bruge i mit tilfælde.´
Jeg har brugfor min tusindedel decimaler, ´mMen jeg må kunne lave en tilnærmelse hvor jeg ganger mit "1000 dele" resultat med 16
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2012 - 01:29 #3
der er ogsaa en udmaerket klasse kaldet Random ....

:-)