Avatar billede rimisu Nybegynder
27. februar 2012 - 09:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TS- filer vil ikke aflæses.

Hej med jer.
Jeg har et problem med at brænde en film jeg har på skrivebordet ned på en dvd, så den kan afspilles på en alm. dvd afspiller.
Jeg har leget med vlc og har prøvet convertxtodvd4. Jeg kan godt brænde til dvd (dvd-r)og kopieringen afslutter ok. Jeg kan godt afspille i windows media player og VLC uden problemer, MEN når jeg så tager dvd'en og prøver at afspille den i en alm. dvd afspiller så skriver den fejl.Har prøvet på flere dvd afspillere, men ingen af den vil læse min dvd.

Hvad gør jeg galt ????????????????????????????????????????
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2012 - 10:11 #1
Husker du at finalize disken? Altså lukke den?
Hvis ikke den lukkes, kan den nemlig afspilles på en pc, men ikke i en stationær afspiller.
Avatar billede rimisu Nybegynder
27. februar 2012 - 13:31 #2
Heii John. Den lukker automatisk.................. eller hvad ??????????? mener, når jeg åbner "skuffen" efter endt brænding, skriver den noget i retning af den forbereder dvd til at kunne afspilles på andet medie.
Hvis jeg åbner mappen på skrivebordet kan jeg godt se filerne, men hvis jeg prøver at åbne med dvdfab8 så skriver den: " ingen elementer svarede til dine søgekriterier" ( hvis jeg her trykker på "vis alle filer" kan jeg godt finde dem). Det samme gør sig gældene i nero. Jeg kan godt se mappen VIDEO_TS men når jeg åbner den skriver den " ingen elementer svarede til dine søgekriterier"
Har brugt Nero og dvdfab før uden problemer, jeg har et media center og hvis jeg lægger filen derover er der ingen problemer, men jeg kan ikke brænde en dvd så en alm.afspiller kan afspille den.
Avatar billede rimisu Nybegynder
27. februar 2012 - 13:55 #3
Vil lige komme med en kommentar til overstånde, DVD Shrink vil godt åbne VIDEO_TS filen og brænder også fint til dvd'en, men den kan heller ikke læses i nogle afspillere, har Verbatin medie og har brændt på laveste hastighed, uden held. Som skrevet har det virket fint tidliger.
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
27. februar 2012 - 17:11 #4
kan dine dvd-afspiller tage brændte dvd?
Avatar billede rimisu Nybegynder
27. februar 2012 - 17:37 #5
Ja de har alle afspillede brændte dvd'er tidligere.
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
27. februar 2012 - 17:47 #6
hmm okay, det lyder mærkeligt. Bruger normalt img-burn el. nero. :-)
Avatar billede rimisu Nybegynder
27. februar 2012 - 19:55 #7
Video_TS er det mpeg2 ?????
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
27. februar 2012 - 20:09 #8
video_TS er bare mappens navn, og inde i mappen er filerne. filerne er VOB. og nogle IFO.
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
27. februar 2012 - 20:20 #9
Nero.
Vælg "Brænd DVD-video filer", og smid dine dvd-filer over i mappen "VIDEO_TS".

Husk også at lav en tom AUDIO_TS mappe
Avatar billede rimisu Nybegynder
29. februar 2012 - 22:04 #10
Det lykkes at brænde så de kan afspilles, efter et par døgns arb. Ved stadig ikke hvad problemet er, men hentede imgburn, her lykkes det
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
01. marts 2012 - 05:50 #11
super :-) imgBurn er altid go