Avatar billede androidfan Nybegynder
24. februar 2012 - 20:13 Der er 6 kommentarer

En gang for alle, lukke sikkershuller

Yo,

En gang for alle være sikker på at jeg kan lukke af for alle  sikkerhedshuller når man koder en hjemmeside med PHP.

Kender som sagt lidt til web, men når det kommer til PHP, er jeg ikke mesteren.

Jeg er med på en læser, men dog ikke 1000 sider :)

Vil meget gerne være sikker på at vores nye hjemmeside, som ikke er online endnu ikke bliver angrebet af hackere med deres porno indlæg, ændring af data i database osv.

PHP og MYSQL er hvad vi benytter.

Nogle tanker? ^__^
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2012 - 20:17 #1
Hvis du ikke selv er god til PHP boer du overvej at faa fat i en som er!

Men hvis du selv vil igang kan du jo starte her:
  http://owasptop10.googlecode.com/files/OWASP%20Top%2010%20-%202010.pdf
Avatar billede androidfan Nybegynder
24. februar 2012 - 20:31 #2
Det ser meget spændende ud.

Jeg søger også nogle rigtige kode eksempler, som jeg kan sidde og studse over ^__^

Kender du nogle arne_v?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2012 - 20:36 #3
Find keywords fra top10 og slaa saa op paa wikipedia og soeg paa Google.
Avatar billede androidfan Nybegynder
26. februar 2012 - 07:57 #4
Det er ok Arne_v, men det er en grund til at jeg oprettede spørgsmålet her på eksperten.  Det er fordi at der er for mange at vælge imellem.  Hvis er gode, og hvilke er ikke.

Håber at du evt. kan give et bud på et par stykker at komme i gang med.

^__^
Avatar billede androidfan Nybegynder
28. februar 2012 - 22:58 #5
har fundet nogle ting som jeg læser på og er kommet et godt stykke vej.

Angiv dit svar arne_v.  Jeg giver dig gerne halvdelen af mine points for dit svar som puncede mig i en retning ^__^
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2012 - 03:39 #6
ok