Avatar billede pagela Nybegynder
23. februar 2012 - 18:49 Der er 2 kommentarer

Billeder, der fryser‏

Jeg har i den senere tid når jeg ser videos på mine PCer, at billederne fryser efter at have kørt ret upåklagelig i ca. 20 min. Herefter fryser billederne konstant med små ophold, hvilket gør det ikke særlig attraktivt at iagttage nærmest uudholdelig.

Jeg ved ikke hvor problemmet er. Jeg har forsøgt at afbryde for routeren nogle sekunder og det har også vist sig at hjælpe til en vis grænse. Måske er der andre factorer der spiller ind. Min router er en Netgear WGR614. Når jeg slukker og tænder igen er der 2 lamper, der lyser et øjeblik, hvorefter det ene slukker igen. Kan det tænkes at den er kørt træt, eller er der andre løsninger.

Med venlig hilsen

Pagela
23. februar 2012 - 19:30 #1
Velkommen til E. ...

Vha. hvilken 'fremviser' ?
Under hvilket system ?

Er det sket 'pludseligt' ?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. februar 2012 - 01:42 #2
Det du oplever er at du ikke kan hente filmen ned hurtigt nok i forhold til afspilningen.
Den første del går fint nok pga. at afspilleren har en buffer, som fyldes op før filmen starter.

Du skal enten forbedre din internet-forbindelse, f.eks. ved at sørge for at ingen andre programmer benytter forbindelsen.
Er det en torrent du ser, så er din opsætning af din torrent-klient forkert.

Benytter du en ordentlig afspiller, så kan du evt. øge bufferens størrelse, hvilket skubbe problemets opståen længere hen i filmen, men da det tager dig 20 min. at få problemet tyder det på at du måske kan hæve bufferens størrelse så meget at du kan nå at se filmen færdig før det opstår.
Bagsiden ved at hæve bufferens størrelse er at bufferen skal fyldes op før filmen starter og da den nu er større, så tager det så også længere tid.