Avatar billede makamakalay Nybegynder
22. februar 2012 - 21:38 Der er 1 kommentar

Hosted Exchange og IMAP-konto i samme Outlook 2010 profil?

Hej

Jeg har oprettet en Hosted Exchange hos Wannafind, og oprettet en ny profil til den i Outlook. Kan det passe jeg ikke kan tilføje en IMAP på denne profil?

Eller skal jeg lave 2 profiler og genstarte outlook hver gang jeg vil skifte?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
23. februar 2012 - 10:40 #1
Tjaaa... det er jo lidt svært at have data liggende 2 steder, på den måde.
Men vil da tro at du kan have dem liggende i hver sin data fil. Altså vist som 2 forskellige overordnede mapper.

Alternativt kan du hente din "imap" konto ned, som pop3, og så bare indstille din outlook til, ikke at slette mails når de er hentet. Så kan du godt indstille Outlook til at lagre mails i din Exhange boks.

P.S.
Det er dog ikke synkront, hvis du henter din "imap" konto på andre enheder også... (evt. bruge din Exchange til dette formål, hvis det er det, du påregner at bruge det til :-) Exchange er også meget federe til netop dette)

Igen en anden mulighed, er selvfølgelig at få forwarded din "imap" konto, direkte til din exchange ude ved din mail host. Eller få sat en Connector op, på exchange serveren, så den står og henter din mail for dig. (ulempen er dog, at du ikke kan vælge at sende mails med din "imap" konto som afsender...)