Avatar billede flemming_kold Nybegynder
16. februar 2012 - 12:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Behold mouse_over-fokus på knap, men aktiver effekt på en anden knap

Hej.

Jeg er ved at lave et banner, med en video som streamer. Banneret er lavet med en stor usynlig knap som fylder hele banneret, der ved mouse_over, aktiverer videoklippet. Videoklippet stopper når man fører musen væk fra banneret. Og alt det virker fint.

Et andet sted på banneret skal der være en grafisk knap med mouse_over-effekt. Det virker, men hvis laget med den grafiske knap ligger over lavet med den usynlige knap, stopper filmen med at spille, fordi fokus bliver fjernet fra den store usynlige knap.

Jeg har leget lidt med mouseEnabled og mouseChildren, men uden held.

Er der nogen, der kender en løsning til dette problem?
Avatar billede flemming_kold Nybegynder
16. februar 2012 - 12:27 #1
Kan man evt. gøre, så den grafiske knap bliver "transparent" for musen, altså så fokus ikke fjernes fra den usynlige knap? Den grafiske knap skal stadig have en mouse_over effekt..
Avatar billede flemming_kold Nybegynder
16. februar 2012 - 13:40 #2
Fandt ud af det ved at bruge hitTestPoint()..