Avatar billede DSK78 Nybegynder
15. februar 2012 - 11:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan returnere Excel negative tal?

Hej derude.

Sidder med et budgetark og skal have Excel til at returner negative tal blandt positive tal (Heldigvis ^_^)

Men, hvordan ser sådan en formel ud?

Arket ser således ud:

Fane.1
Konto uddrag fra netbanken
Ønsker negativetal fra Felt D3 og ned

Resultatet skal komme i...

Fane.2
B2 = Jan. md. B3 = Feb. md. osv

Jeg forestiller mig at det burde være muligt med en træk og slip funktion, men kan simpelhen ikke finde formelen.
Er det er sidste jeg mangler før skemaet er færdigt

jeg synes spørgsmålet er svært, så derfor udlover jeg det højeste point der er muligt at give...

Hilsen
Asker
Avatar billede thadoews Nybegynder
15. februar 2012 - 11:31 #1
=HVIS(Ark1!A3<0;Ark2!A3;"")

Du skal så udskifte "Ark1!A3" med dit felt i din fane 1, hvor du har dit første tal og indsætte hele formlen i din fane 2 og så bare trække den ned.

Formlen returnerer det negative tal, hvis det findes i den respektive celle, hvis det ikke findes, viser formlen ingen ting. Udskift da derfor "" med 0 eller andet, hvis du ønsker det.
Avatar billede DSK78 Nybegynder
15. februar 2012 - 12:20 #2
Hm, synes overhovedet ikke jeg kan få det til at virke... Den skriver 0 til alle tallende.
Avatar billede thadoews Nybegynder
15. februar 2012 - 12:29 #3
Prøv at se her:

http://gupl.dk/673985/
Avatar billede DSK78 Nybegynder
15. februar 2012 - 13:25 #4
Pu-ha... Plejer ikke at bøvle sån med formlerne, så der skal en pause til og kan godt se din formel virker så derfor får du pointen + hvis du er interesseret, så kan du få en kopi af mit ark når jeg lige får sat det sidste sammen...

Jeg har kun fået positive reaktioner over arket og dog... Når de så kom hjem og afprøvede det på deres egen konto bandede de langt efter mig da de kunne se hvordan deres handlemønster var, men det giver hel bestemt mulighed for at ændre mønsteret nu når man kan se dét plus nogle flere monter i tegnedrengen ^_^
Så hvis du har en mail og vil chokeres til den gode eller dårlige side så skal jeg bruge en mail...

Hilsen
Asker
Avatar billede thadoews Nybegynder
15. februar 2012 - 13:49 #5
Jeg springer over, ellers tak :) Jeg har selv nogen Excel ark til det der og det giver mig nok grå hår ;)