Avatar billede rpa74 Nybegynder
14. februar 2012 - 18:25 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Outlook datafiler

Jeg har lige opgraderet min microsoft outlook 2007 til 2010. Men indtil videre er jeg nu ikke så begejstret for det.

Når jeg åbner outlook 2010, så er der i venstre side navigationsruden. Hvor der øverst i den står Datafil, under den står min mail adresse, og endnu en mail adresse under den.

I outlook 2007 står der intet om datafil nogensteder, kort sagt - datafilerne er vel samlet som en...

Spørgsmålet er, kan det lade sig gøre i office 2010, at få det samlet, så der kun er en datafil - da jeg synes det andet var nemmere at holde styr på.

Håber der sidder nogen der ved alt om det.
14. februar 2012 - 19:11 #1
Ikke helt forstået ?

Jeg vil mene at der ER tale om én *.PST fil ... det er kun den måde du ser det på ?

Se under [Kontoindstillinger] - [Datafiler] ...
Avatar billede tubber Juniormester
14. februar 2012 - 19:26 #2
Har du importeret din gamle pst fil eller tilføjet den ?
Hvis du har tilføjet den så er der 2 datafiler da outlook opretter en´når man starter det første gang.
Avatar billede rpa74 Nybegynder
14. februar 2012 - 20:02 #3
Jeg er klar over, at der er tale om pst filer.... Men jeg har ikke importeret nogen, jeg har simpelthen indtasten min mail adresse ved opstart, hvor den så hentede indstillingerne selv...

Når man derefter åbner outlook, så er der i venstre side af skærmbilledet navigationsruden, hvor der normalt er en oversigt over de mapper der er..... indbakke, udbakke osv. de er der også stadig, men øverst er der en hvor der står datafil, der indeholder de samme mapper..... Men mine mails kommer ind i den der ligger nedenunder, og jeg skal derfor åbne den istedet for at jeg straks kan se at jeg har modtaget mail.

Dvs. der er en der overordnet hedder datafil, hvor der er mapper i. Men der er også en der hedder min mail adresse, hvor der også er mapper i.....

Jeg vil gerne have, så der bare er en datafil med alle informationerne, fremfor det her, hvor der faktisk er 2, som iøvrigt er placeret 2 forskellige steder på computeren....
Avatar billede tubber Juniormester
14. februar 2012 - 20:40 #4
Ok - skulle da så mene der er 3 muligheder:

1:
Du har 1 pst fil, med to mappe herakier, hvis dette er tilfældet skal du bare slette den du ikke vil have, ved at højrelikke på mappen og sige slet.

2:
Der er 2 pst filer, der gør du enten som karise skriver og sletter den du ikke vil have (eller du kan søge den i computeren og sletter den der).

3:
Der er af en eller anden grund oprettet to kontoer (check under konti) er der 2 sletter du den ene og så skal du muligvis igennem 1 eller 2 derefter.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. februar 2012 - 20:55 #5
Avatar billede tubber Juniormester
14. februar 2012 - 21:25 #6
Har lidt svært ved at se hvad der menes med de 2 pile, kan heller ikke se den ting med datafil du gerne vil ha væk ?
Avatar billede tubber Juniormester
14. februar 2012 - 21:28 #7
ah nej den minimere bare din mappeliste.

kan du prøve at tage et screenshot af det du gerne vil ha væk det vil måske hjælpe lidt
Avatar billede rpa74 Nybegynder
14. februar 2012 - 23:07 #8
Kan man godt smide et screenshot herind, eller hvordan er det lige med det?
Avatar billede tubber Juniormester
14. februar 2012 - 23:11 #9
nej ikke direkte, du skal enten bruge gratisupload eller imageshack og så linke til det, eller en anden form for service
Avatar billede rpa74 Nybegynder
14. februar 2012 - 23:22 #10
Ok, nu kom jeg selvfølgelig til at kvaje mig og sætte kode på billedet...

Linket er: http://gupl.dk/673964/

Koden: bullermand
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. februar 2012 - 00:03 #11
Er det sådan du vil have den vist?
http://gratisupload.dk/vis_billede/673972/
Avatar billede rpa74 Nybegynder
15. februar 2012 - 00:09 #12
Ja, det er noget i den stil... Den øverste, hvor der står outlook datafil skal helst væk, så den fungerer almindeligt.
Avatar billede tubber Juniormester
15. februar 2012 - 09:09 #13
Prøv at højreklikke på "Outlook Datafiler" og så vælg luk data fil (hedder den i den outlook version jeg har her)
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. februar 2012 - 09:31 #14
Denne funktion kan ikke slettes om den hedder Datafil eller Private mapper så er det den der styrer undermapperne!
http://gratisupload.dk/vis_billede/673979/
Avatar billede tubber Juniormester
15. februar 2012 - 09:36 #15
Hvis det er tilfældet skal du ind i funktioner og så konti, og markere din email  der og vælge skift mappe, så kan du vælge den der hedder datafil, og så fjerne den anden.
Avatar billede rpa74 Nybegynder
15. februar 2012 - 12:09 #16
Det var lidt håbløst, ved ikke rigtigt hvad der gik galt...

Men nu har jeg slettet office 2010, og geninstalleret 2007, det ved jeg hvad er. Det virker som det plejer helt upåklageligt.

Men tak for de gode forsøg på at finde en løsning på problemet. Jeg kunne ikke få lov til at gøre ret meget med datafilen, hverken slette, redigere eller oprette min mail adresse, så den kørte sammen med datafilen, så der kun var den ene.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. februar 2012 - 12:26 #17
Så lægger du bare selv et svar og accepterer.:-)
Avatar billede rpa74 Nybegynder
15. februar 2012 - 13:52 #18
Tak for alle svarene. Jeg er ikke så vant til at bruge dette forum endnu, så skal lige finde ud af hvordan det fungerer.

Når man skal lægge et svar og acceptere, er det så bare det.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. februar 2012 - 14:12 #19
Når du går ind i di eget spørgsmål er der nu ude til højre kommet et lille firkantet felt det markerer du og trykker på accepter.