Avatar billede Mediate Nybegynder
10. februar 2012 - 07:59 Der er 1 kommentar

asp.net dataset

Jeg søger en måde at få fat i den aktuelle SQL-streng der bliver sendt til database-serveren når jeg bruger dataset i asp.net. Formålet er at logge den enkelte forespørgsel så det senere kan vises hvem der har forespurgt på hvilke data.
Det er naturligvis muligt at logge hver gang jeg kalder en funktion i et dataset, men det er lidt tungt at få alle detaljer med så det senere kan rekonstrueres. Det vil være enklere hvis selve SQL-strengen kan isoleres.
Nogen ideer?
Avatar billede jokkejensen Novice
10. februar 2012 - 08:29 #1
Ja, gem din sql streng som første række, eller en klasse med en streng og et dataset.

Jeg tror ikke du kan gå tilbage og læse sqlcommand.text, men nu er jeg ikke den skarpeste C# gut.

/J