Avatar billede Lasse_Nielsen Nybegynder
09. februar 2012 - 16:48 Der er 17 kommentarer

Driver til hp bærbar

Hej jeg kan ikk installere drivere til mir webcam kortlæser og fjernbetjenning oh netværk så jeg kan bruge en lan kabel. jeg kører win vista home 32bit oh det er en hp dv6000/6366eu..?? mvh lasse
Avatar billede pstidsen Novice
09. februar 2012 - 17:03 #1
Avatar billede Blueeyez Mester
09. februar 2012 - 17:06 #2
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
09. februar 2012 - 17:16 #3
Hold dig langt væk fra driversider. De kan skade mere end gøre gavn.

Komplet Driver din PC kan du finde her:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=2093&lc=da&cc=dk&dlc=da&sw_lang=&product=3446329

HP/compaq har altid support på drivere på deres hjemmeside.
Avatar billede pstidsen Novice
09. februar 2012 - 17:20 #4
De kan skade mere end gøre gavn.
Arg, det er så løgn! Jeg har kørt med SlimDrivers i laaaang tid og ingen problemer!
Avatar billede Wally1973 Praktikant
09. februar 2012 - 17:21 #5
HP's har en perfekt hjemmeside med alt hvad du behøver.

Har du ikke driveren til netkortet installeret, så enten find din driver CD, der fulgte med maskinen, frem eller hent driverne ned fra HP's hjemmeside på en anden maskine og gem dem på en USB-stick.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
09. februar 2012 - 17:52 #6
Må give #3 ret.

Ingen grund til at installere programmer på sin maskine for at finde en driver en enkelt gang, specielt ikke når nu HP har en god opdateret driver side.

Jeg forstår slet ikke hvorfor man skal installere et program til at hente driverne.
Alle andre hjemmesider kan man bare klikke direkte på linket og få den rigtige fil, så spørgsmålet er hvad pokker det er der er så vigtigt i det program, siden det bare absolut skal installeres.
Avatar billede pstidsen Novice
09. februar 2012 - 18:23 #7
#6: Det er tydeligt at høre du aldrig har prøvet det. Grunden til at det er smart at bruge er at det er SÅ MEGET SMARTERE! Hvis man skal gøre det manuelt skal man ind og tjekke om der er kommet nye versioner af de forskellige og det kan være svært for nogle af det lidt mindre normale drivere. Derudover er selve installationsprocessen også nemmere ved SlimDrivers. Man scanner og så kan man lave noget andet imens. Når den så er færdig trykker man Update og så kører det. That's the reason! =)

PS: Ydermere kan SlimDrivers også installere det hele automatisk (+Windows Update og gamle programmer) hvis man er villig til at betale for det.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. februar 2012 - 19:13 #8
#7 Smartere betyder ikke at det er holdbart, jeg har prøvet flere gange hvor slimdrivers fucker den del med driverne op..

Jeg vil os påpege at installationen kører identisk som normalt, det er blot slimdrivers der sætter dem igang, dernæst så bør man IKKE foretage sig andet og at installere drivere tager ikke lang tid og oveni det så behøver man ikke at hente de sidst nye drivere hele tiden, blot fordi noget er nyere betyder det ikke at det faktisk fungerer bedre.

Desuden at finde driverne, gå til producentens side og find dem derfra, man går jo ikke på facebook og søger ;)
Avatar billede skau Nybegynder
09. februar 2012 - 21:25 #9
Det ENESTE rigtige er, at bruge HP's eget tool - det hedder softpack downloader og hentes her: http://h20331.www2.hp.com/Hpsub/cache/509658-0-0-225-121.html

Det er den ENESte rigtige vej for at få de sidste nye drivere der er testet på din model og godkendt af HP for support.

Helt enig i at alle de der tredieparts driverinstallations programmer tit er gambling - du får muligvis noget der virker, men sikkert ikke det som producenten selv mener er bedst
Avatar billede Blueeyez Mester
09. februar 2012 - 21:33 #10
#9 På den måde kan man jo tjekke for nyere versioner af driverne ;) Ellers sider jeg held og lykke med og benytte det uden en lan/wifi driver ^^
Avatar billede pstidsen Novice
09. februar 2012 - 22:35 #11
#8: Det er dine erfaringer. Mine har udelukkende være gode. =)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. februar 2012 - 01:47 #12
#7 jeg finder drivere til ret mange maskiner hver uge, da jeg modner maskiner til SCCM udrulning.

Jeg kender godt programmerne og jeg har da også testet dem.
De er generelt ikke ret gode til at finde nye drivere og de er ikke ret gode til at finde drivere, der er svære at finde normalt.

Det eneste tidspunkt de har været anvendelige er når jeg har siddet med en hjemmebikset computer, der er samlet af absurde dele fra alverdens underlige leverandører.
I dette tilfælde kan de være gode til lynhurtigt at få en oversigt over hvilken hardware, der er i maskinen, hvorefter den kan reformateres og driverne kan så hentes ned manuelt ud fra den liste programmet skabte.

Jeg har set min del af bagdøre og adresse-farmere i de programmer, så jeg skal i hvert fald ikke have dem liggende og de kommer heller ikke til at køre i udrulningen på mit arbejde.
Avatar billede Lasse_Nielsen Nybegynder
10. februar 2012 - 02:26 #13
det virker ikk en skid hverken fra hps egen side eller nogle af det andre ting og det virker heller i win7 home.
Avatar billede Lasse_Nielsen Nybegynder
11. februar 2012 - 16:19 #14
det virker ikk..??????
Avatar billede Blueeyez Mester
11. februar 2012 - 19:06 #15
#13 - 14 kan vi få detaljer om hvad fejlen er? (FÅr du en fejl besked eller lign)
Avatar billede Lasse_Nielsen Nybegynder
11. februar 2012 - 19:40 #16
jeg kan bare ikk installere drivere til web cam og kortlæser og fjernbetjening.. fejl.
Avatar billede Lasse_Nielsen Nybegynder
27. marts 2013 - 18:14 #17
tak for hjælpen alle sammen.