Avatar billede staalanden1 Nybegynder
08. februar 2012 - 15:40 Der er 4 kommentarer

Excel 2007 - rangere resultater i et dynamisk og afgrænset område

Hej,

jeg har lavet et regneark, som består af forretningsnumre (lodret) og nøgletal (vandret). Forretningerne tilhører forskellige grupper (brancher, beliggenhed mv.) og bliver sorteret ved hjælp af filter-funktionen. Nederst i regnearket har jeg lavet en SUBTOTAL-formel som viser gennnemsnittet. Jeg har forsøgt at anvende STØRSTE-formlen (for at kunne rangere de 3 bedste forretninger) på de filtrerede forretninger, men denne virker kun på ALLE forretningerne og ikke kun de filtrerede.

Jeg kan ikke programmere i VBA - kan i hjælpe med at rangere de 3 bedste forretninger?

mvh
Avatar billede eget Nybegynder
08. februar 2012 - 16:41 #1
Hej

Kan du ikke bare sortere fra Å - > A, altså største først...
Avatar billede staalanden1 Nybegynder
10. februar 2012 - 09:51 #2
hej,

det er desværre ikke rigtigt en mulighed. Nøgletallene i regnearket er alle relative tal beregnet på baggrund af skjulte absolutte tal i samme ark. Rangeringen skal foretages på baggrund af de absolutte tal, men vises sammen med nøgletallene. Regnearket er udviklet til brugere med begrænsede Excelevner hvorfor det skal være 'idiotsikret'.

Jeg ønsker at kunne kombinere SUBTOTAL-formlens muligheder for kun at beregne på ikke-skjulte værdier med STØRSTE-formlens muligheder for at rangere X værdier. STØRSTE-formlen beregner dog for alle både skjulte og ikke-skjulte værdier. Måske det kan løses på en helt anden måde?
Avatar billede supertekst Ekspert
13. februar 2012 - 13:18 #3
Er det bevidst at du har lagt spørgsmålet under Job/opgaver?
Avatar billede staalanden1 Nybegynder
27. maj 2012 - 13:12 #4
Problemet er blevet løst på anden vis.

Tak for hjælpen trods alt.