Avatar billede Thomas_Geertsen Nybegynder
05. februar 2012 - 10:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netgear redy nas netværksharddisk

Søger nogen der ved hvordan jeg får min netværkharddisk sat op rigtigt så jeg kan logge på den andre steder fra som f.ex fra min telefon osv hvis nogen kan hjælpe så skriv endelig for er da ved at smide lortet ud af vinduet synes godt nok det er bøvlet
Avatar billede Madsgadeberg Nybegynder
06. februar 2012 - 20:00 #1
Jeg Har sat min egen synology ds211j op til alt hvad den nu skulle kunne.

Jeg kender ikke netgears interface desværre men de laver rimelig gode menusystemer så det skulle være til at finde ud af.

nå men til sagen.

for at du kan finde din nas på det store netværk skal du vide hvilken ip-adresse den er opkoblet til.
Det vil sige din husstand skal have en fast ip så du kan kalde din nas.

En anden ting er du skal have åbnet nogle porte i din router for at videresende trafikken til din nas. ellers rammer du bare den router som din nas er opkoblet til.

Du har ikke kommet med så meget info om din opkobling osv. så det er lidt svært at hjælpe.

Måske du kunne komme med mere info?

Mads G. Jensen
Avatar billede Thomas_Geertsen Nybegynder
07. februar 2012 - 09:19 #2
Jeg er koblet op på internettet via telia bredbånd

men jeg er ikke helt med på hvordan jeg får lavet fast ip adresse og får sat min router op til netgear hardisken
Avatar billede MikkelsensBW Nybegynder
08. februar 2012 - 09:54 #3
Det du skal gøre for at få fast ip address er at finde din default gateway "din default gateway vill højest sandsynlig være din router.

i router skal du konfigurere fast ip address til din Harddisk

gør dette :

find din default gateway (gøres ved at gå i start->All programes->Accessories->Command Prompt  i command prompt skriv ipconfig

derved kommer din default gateway

start internet explorer skriv den ip address din default gateway har f.eks "192.168.1.1" tryk enter derefter skulle der gerne komme frem at du skal skrive et username & passsword

username er højsandsynlig Admin eller administrator

password kan være "admin eller administrator" med mindre du selv har levet noget om .

når du kommer ind i menuen vil jeg sætte mit DHCP Setting / Scope

vil sætte mit start DHCP Scope til : 192.168.1.100 og slut IP addresss til 192.168.1.120

dette betyder at når nogle prøver at forbinde til dit nætværk vil de kun kunne få en ip address mellem 192.168.1.100 - 192.168.1.120

derefter vil jeg gå ind i router tablen/ARP tablen og se hvilken addresser der er delt ud, samme sted kan du nok se din NAS

efter jeg har set NAS'en er på og hvilken MAC Address den har vil jeg lave en IP BINDING/ og kladt FAST IP ADDRESS

"ved mig skriver f.eks at denne MAC Address 01-22-07-7B-E8-03 skal have 192.168.1.10"

det vil sige at din NAS server næsten gang du har restartet Router først og NÅR router kører så genstart din NAS så vil din NAS Harddisk få 192.168.1.10 (dermed også givet den fast IP Address)

derefter log ind på hjemmesiden / altså din router og lav en port forwardning der skal du sætte at alt trafik der kommer på port 5000 skal gå hen til 192.168.1.10

derefter skulle det gerne virke sådan at alt trafik der kommer fra internet ind til din router/netværk  på port 5000 skulle gå ramme din NAS

Vh Mikkelsen
Avatar billede Madsgadeberg Nybegynder
08. februar 2012 - 10:15 #4
Som Mikkelsen siger^^.. godt beskrevet.

Men en anden tind du skal have lavet er du skal have fat i telia og få dem til at tildele dig en fast global ip adresse.

så ved du hvilken adresse du skal kalde for at logge ind på din nas ude fra.

For eksempel

:5000 er den port du har åbnet for i din router. så når du kalder port 5000 bliver du dirigeret hen til din nas.

123.123.23.23 er din globale ip-adresse altså den ip du har ud til www.

Mads G. Jensen
Avatar billede Thomas_Geertsen Nybegynder
08. februar 2012 - 11:38 #5
Tak for jeres fine svar jeg prøver ellers skriver jeg igen
Avatar billede Thomas_Geertsen Nybegynder
21. marts 2012 - 07:24 #6
tak for hjælpen har nu sat den til salg for fatter ikke at sætte den op