Avatar billede Ullezan Nybegynder
04. februar 2012 - 15:34 Der er 4 kommentarer

Min lyd virker ikke

Er ny på det her forum, så tag godt imod mig ;-)
(Jeg har en bærbar, Windows, den hedder: HP Pavilion dv6 Notebook PC)
Min lyd virkede lige pludselig ikke da jeg tændte min computer idag. Har ikke installeret noget nyt for nyligt. Og når jeg klikker på ikonet hvor jeg kan ændre min lyd, begynder den at registrer problemer og kommer op med konklusionen at "Den eksterne enhed er tilsyneladende ikke tilsluttet. Kontrollér forbindelsen. Gå videre til næste trin for at fuldføre." Og når jeg så går videre siger den: "Fundne problemer: højttaler, headset eller hovedtelefon er ikke tilsluttet"

Har prøvet lidt af hvert, og der er ikke noget der har hjulpet.

Og har virkelig brug for at få den til at virke for skal bruge lyden til en fremlæggelse på mandag, derfor håber jeg at i måske kan hjælpe :)

Mvh. Ulllezan! :D
Avatar billede Ullezan Nybegynder
04. februar 2012 - 15:37 #1
Ved ikke så meget om computere, også derfor jeg søger hjælp her, men tror egentlig selv det er noget med lyd driveren.

Men selv hvis det er der, ved jeg ikke hvordan jeg finder den rigtige.
Avatar billede KHHP Juniormester
04. februar 2012 - 15:45 #2
Hej
Jeg har selv en HP. Nu ved jeg ikke hvor ny din maskine er, men jeg havde et lignende problem på min. Det viste sig at være driveren til HDMI-udgangen der var problemet, så jeg opdaterede mit grafikkort og derefter virkede alt som det skulle.
På de fleste HP computere, fra slut 2009 til nu, står det præcise modelnavn under batteriet.
På min stod der Model HP Pavilion dv6-3163eo. Så gik jer herind: http://www8.hp.com/dk/da/support-drivers.html
så valgte jeg drivere og software og skrev det nummer ind, og derefter valgte jeg styresystem(i mit tilfælde Windows 7 64-bit), hentede derpå nyeste driver til både grafikkortet(mit var Radeon HD Graphics) og mit Lydkort(IDT HD Audio CODEC)
Avatar billede pstidsen Novice
04. februar 2012 - 15:52 #3
Modelnummer?
Styresystem?

Så kan vi finde den rigtige driver.
Avatar billede haverslev Novice
04. februar 2012 - 16:00 #4
Start, skriv: enhedshåndtering
klik på linjen der kommer frem der.

Klik på > udfor Enheder til Lyd, Video og Spil
H-klik på de linjer der er der, EN ag gangen og vælg fjern på dem du kan.

Genstart maskinen og lad den selv finde og installere tinegene igen