Avatar billede ngr Praktikant
03. februar 2012 - 23:42 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Endnu en totalt kraftidiotisk melding fra Microsoft

Har prøvet den før, og nu kommer den igen. Har også set, at andre har talt om den herinde før, men jeg FATTER INTET AF, hvad der skrives i disse strenge, så nu prøver jeg her, i båb om, at der findes en løsning, som man kan bruge, selv om man ikke har en phd. inden for computerteknologi.
Jeg får denne melding, når jeg klikker på et link i en modtaget mail:

Handlingen er blevet annulleret på grund af begrænsninger på computeren.

Findes der ikke en løsning på det, som almindelig dødelige kan finde ud af?

Mvh og tak.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. februar 2012 - 00:00 #1
Jo her er løsningen!
handling blev afbrud pga begrænsninger på computer
Dette er et kendt problem især hvis du bruger Crome eller Firefox.
Du kan løse problemet, ved at rette lidt i registrerings databasen i følgende.
- Start, Win+R, Skriv REGEDIT i bokens og klik OK.
- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
- Dobbelt klik på .html key and select Modify...
- Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
- Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
- Skift værdien til det samme "htmlfile"
Og her er et automatiseret fix
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;823301
04. februar 2012 - 00:25 #2
Dette 'problem' er på "top25" listen her på Eksperten.dk ...

---

Har du - måske uden du har bemærket det - instaleret en 'alternativ' browser (Internet viser) i stedet for IE (InternetExplorer) ?

IE - Funktioner - Internetindstillinger - Programmer - Standard Webbrowser - [Benyt som Standard] ...

http://windows.microsoft.com/en-GB/windows7/Change-your-default-web-browser

---

Prøv at køre FIXIT
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;823301

---
Avatar billede ngr Praktikant
04. februar 2012 - 00:52 #3
Det kan godt passe, at det er kommet samtidig med at jeg forleden installerede og kort derefter afinstallerede Chrome.

Hvor finder jeg registrerings databasen og er det ikke farligt at pille ved den?
Avatar billede ngr Praktikant
04. februar 2012 - 00:54 #4
#2: IE har hele tiden været standard.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. februar 2012 - 08:20 #5
Du behøver jo ikke at gå i registrerings databasen hvis du kører det nederste Fix!
http://support.microsoft.com/ (...)
Avatar billede ngr Praktikant
05. februar 2012 - 03:08 #6
#5:
Nej, men på den skole, jeg gik i, læste vi fra toppen og ned, så derfor kom jeg først til det automatiserede fix tilsidst, beklager.
og i øvrigt virker fixet ikke.
mvh
Avatar billede ngr Praktikant
05. februar 2012 - 06:27 #7
#2:
Nu forsøger jeg så "Let me fix it myself", hvor der står:

1.Click Start, click Run, type the following command in the Run dialog box

Men der er ikke noget "Run" at klikke på.

Jeg her så i stedet bare skrevet det i søgelinien, og der sker også et eller andet med den første, men en fejlmelding med den næste, så det kan altstå heller ikke lade sig gøre.
Avatar billede ngr Praktikant
05. februar 2012 - 06:29 #8
Ingen af de foreslåede løsninger duer altså, så nu vil jeg høre, om jeg skal geninstallere hele min HD, eller jeg kan nøjes med at afinstallere og geninstallere Office eller måske kun Outlook??
Avatar billede ngr Praktikant
05. februar 2012 - 06:30 #9
- eller om det er nødvendigt at købe en ny PC. Ja, man ved sgu efterhånden ikke, hvad man bliver udsat for af de forbandede software sviner.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. februar 2012 - 08:11 #10
Du har vel en windows taste? det er den tast hvor der er et flag på det plejer at sidde ved siden af Ctrl tasten når du trykker på det og samtidig på R tasten  skulle der gerne fremkomme en boks hvor der står run her kan du skrive  regedit og derpå trykke ok tasten så skulle du gerne være i reg basen!
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. februar 2012 - 08:36 #11
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 16:18 #12
Registrerings Editoren: Start > Alle Programmer > Tilbehør > Kør
Skriv nu regedit.exe, og du kommer ind i registrerings editoren,

Nu kan du følge #1
Avatar billede ngr Praktikant
13. februar 2012 - 12:10 #13
#1: Hvad betyder dette: - Skift værdien til det samme "htmlfile"
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 12:37 #14
Du kan også vælge at køre dette istedet: http://go.microsoft.com/?linkid=9657448
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. februar 2012 - 15:25 #15
KasperDStad Det fix du henviser til er foreslået 3 gange plus nu også fra dig!

#1: Hvad betyder dette: - Skift værdien til det samme "htmlfile

det betyder at hvis der står HTML skal du lave det om til htmlfile istedet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. februar 2012 - 15:33 #16
Altså FireFoxHTML bliver til htmlfile og det samme skal der stå hvor der står CromeHTML Ps og det er altså ikke Microsoft der er skyld i det det er de andre som går ind og retter i regbasen.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 18:09 #17
Rolig nu poko1, det havde jeg ikke lige set :D

ngr: Jeg prøver lige at live en lille guide, med billeder af det poko1, skriver om, jeg har nemlig fattet hvad han vil:)
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 18:18 #18
Prøv lige dette Fix: http://go.microsoft.com/?linkid=9726441
(det er ikke det samme som det vi har linket til før)

Lad mig vide om det virkede :)
Avatar billede ngr Praktikant
13. februar 2012 - 21:39 #19
#18: FANDME, DET HJALP!!!
Tusind tak for hjælpen allesammen, og især Kasper. Får jeg et svar til points.
Mvh
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 08:05 #20
Svar (til løsninger og pointgivning)
Avatar billede ngr Praktikant
14. februar 2012 - 08:38 #21
Det var ikke et svar
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 08:44 #22
Ups, det var en fejl :D :D