Avatar billede DonSkoD Juniormester
02. februar 2012 - 13:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Error 0x80040115: Forbindelsen til MS Exchange serveren er utilgængelig...

Hej

Vi har en person som støder på fejlen "0x80040115", når hun forsøger at sende/modtage i Outlook 2007. Der står desuden "afbrudt" i nederste højre hjørne af Outlook.
- Personen benytter Win XP
- Det har virket tidligere
- Vi benytter Exchange Server 2003
- Jeg har forsøgt:
* at genoprette profil.
* at køre ipconfig /flushdns, /release - /renew.
* ændre brugerens password i AD'et
* pinge serveren (fra klienten) med succes
* sende mails fra web-mail (fra klienten) med succes

Forslag modtages gerne ;)
Jeg vil fortsætte med diverse tests og opdatere status herinde.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
02. februar 2012 - 13:45 #1
Fejlen siger bare at klienten ikke kan få fat i serveren.

Undersøg derfor om der er noget der forhindrer dette, f.eks. firewalls eller en virusscannere, der lægger sig i mellem klienten og serveren.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
02. februar 2012 - 14:23 #2
Der sidder personer i samme lokale, over samme switche, som godt kan tilgå serveren. Det er en intern server og forbindelsen passerer derfor ikke igennem den fysiske firewall. Brugeren benytter Panda Security ligesom alle andre i virksomheden.

Brugeren der har problemet kan i øjeblikket godt kontakte serveren, men lur mig om der ikke går mere end en uge før vi har problemet igen ;/ - vi har haft det før.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
02. februar 2012 - 15:06 #3
Det kan sagtens være en lokal firewall eller virusscanner der gør det.
Prøv at deaktivere disse næste gang fejlen opstår.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
09. februar 2012 - 14:59 #4
Jeg lukker mit spg - brugeren har stadig ikke oplevet problemet igen. Jeg genåbner, hvis problemet opstår igen.