Avatar billede blix Nybegynder
31. januar 2012 - 03:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til CSS menu med active link

Hejsa.

Jeg er ved at sætte en wordpress side op, og er ved at lave mit eget tema dog er der en ting som driller ekstremt meget så nu må jeg spørge om hjælp inden computeren flyver ud af vinduet.

Jeg har en horisontal menu som har følgende, meget rodet CSS:

#pagenav {
  position: absolute;
  left: 17px;
  top: 351px;
  width: 965px;
  height: 20px;
  z-index: 11;
  font-family:Verdana, Geneva, sans-serif;

}

#pagenav li {float:left; margin:auto; padding:0; text-decoration:line; }
#pagenav ul li a {text-decoration:none; padding: 5px 20px 5px 20px; color:#D32132; }
#pagenav ul li a:hover {color:#fff;}

Kan nogle hjælp mig med at finde ud af hvad jeg skal skrive for at fx et active link er hvidt?

På forhånd tak.
31. januar 2012 - 06:04 #1
Mener du #pagenav ul li a:active{color:white}
Avatar billede The_Buzz Novice
31. januar 2012 - 08:30 #2
Jeg troede faktisk ikke, at folk gad style et active link mere?
Avatar billede keysersoze Guru
31. januar 2012 - 09:42 #3
Måske fordi det har et begrænset virkeområde - som ved brug af frames fx? For at få det til at virke skal der, fx vha PHP, sættes en anden klasse på det aktive link og så kan der skrives fx;

#pagenav ul li a.active {color:white}
Avatar billede blix Nybegynder
31. januar 2012 - 10:12 #4
Mange tak for hjælpen!
Avatar billede keysersoze Guru
31. januar 2012 - 10:24 #5
Benytter du frames siden #1 fungerer?
Avatar billede blix Nybegynder
31. januar 2012 - 11:10 #6
Hej igen.

Jeg var en smule for hurtig med at få svaret før, det virkede ikke men har funde ud af en løsning nu, nemlig:

.current_page_item {
  color:#FFFFFF
}
Avatar billede keysersoze Guru
31. januar 2012 - 11:27 #7
altså helt som 3#
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2012 - 13:35 #8
<ole>

@The_Buzz: "Jeg troede faktisk ikke, at folk gad style et active link mere?" >> Hvorfor dog ikke? En alm. submitknap skifter da stadig udseende, når den trykkes ned.

Jeg erkender gerne, nettet flyder med de særeste modeluner - men den dér har jeg ikke lige hørt før  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede The_Buzz Novice
31. januar 2012 - 19:56 #9
@olebole Jah men nu er de fleste brugeres forbindelse jo rimelig hurtige, og oftest så er linket jo ikke andet end aktiv mens man clicker på det, og så er siden igang med at loade.

Så well... jo jeg bruger det selv, men har vist for det meste den sat som hover farven anyway.
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2012 - 20:20 #10
Johhh, men samme argument kunne jo bruges på en submitknap  =)

Langt de fleste gange, folk spørger, vil keysersozes svar (grundet spørgerens misforståelse) være korrekt - men i dette tilfælde se det ud til, :active faktisk dækkede det efterspurgte.

Anywa, så er det nok en smagssag, om man 'gider' at bruge den eller ej. Jeg og mange andre 'gider'  =)