Avatar billede mcnielsen Nybegynder
26. januar 2012 - 20:21 Der er 5 kommentarer

Priser for en henvisning

står i den situation, at jeg har en som gerne vil henvise et par kunder til mig, da jeg arbejder som php-freelancer. Henviser ønsker 15% for at henvise kunder til mig, hvorefter han ellers slipper dem.

lyder dette som en fair pris, når vi snakker hjemmesider på 5.000-10.000 kroner? hvor meget synes i han burde få?

hilsen michael
Avatar billede The_Buzz Novice
26. januar 2012 - 20:24 #1
Jeg syntes det er fair...

Jeg sender gerne nogle af mine tiny kunder jeg alligevel må afvise for 15%  hvis du er  interesseret?
Avatar billede mcnielsen Nybegynder
27. januar 2012 - 00:32 #2
Ved ikke, synes bare det lyder af meget at han får 15% for at lave mere eller mindre ingenting. Det er det måske ikke?
Avatar billede The_Buzz Novice
27. januar 2012 - 09:54 #3
Nej det syntes jeg ikke

Eksempelvis jeg, har et rigtigt godt rygte blandt kunder, og alle mine kunder kommer fra henvisninger hvor den ene anbefaler sin ven eller kollega mig fremfor andre.

Hvis jeg har for meget at lave kan jeg så enten afvise kunden totalt eller sætte ham på vente.

Hvis jeg så har en jeg anbefaler, så ANBEFALER jeg også hans arbejde og på en måde står jeg jo også i hvert fald i starten inde for det han laver. Så derfor syns jeg 15% er okay.
Avatar billede The_Buzz Novice
27. januar 2012 - 09:56 #4
Normalt, ryger mine kunder i vente position hvis jeg har for meget at se til. Eller får en afvisning.

Hvis jeg havde en kollega jeg kunne henvise til ville det jo være win-win for kunden, min kollega og for mig hvis jeg fik 15% (forudsat at min kollega kan sit kram selvfølgelig) :)
Avatar billede mcnielsen Nybegynder
27. januar 2012 - 13:35 #5
Nu kan min henviser så ikke selv hitte ud af hjemmesider, så omdømme er nok ikke noget jeg vil tage i betragtning, men siger tak for dit input :)