Avatar billede mikkel45 Novice
26. januar 2012 - 20:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kalender og kontaktpersoner

Hej
Jeg har downloadet exchange 2010 prøveversion, men er bange for jeg får sendt en masse spam og hvad der ellers kan ske hvis man ikke installerer exchange serveren rigtigt (har jeg hørt fæle rygter om)
Men jeg tænkte nu egentligt bare på at den kun skal dele min kalender og mine kontaktpersoner, og så skal den bare holde sig fra mine mail, kan den sættes op til det ?
Og kan den lave ulykker på den måde ?
Avatar billede juleulven Nybegynder
27. januar 2012 - 18:59 #1
uhm ... exchange har da en forfærdelig masse krav...

server, internet linje m/statisk IP, AD/DNS, knowhow, sikkerhed, router M/firewall osv...

Exchange kan sagtens dele kalender/kontaktpersoner henover flere forskellige brugere..
Hvor mange personer er der i firmaet da?

Det lyder som om der "kun" er dig selv...

Exchange laver som sådan ikke ulykker ... men det gør virus/malware og fejlopsætninger ...

Det er et MEGET åbent spørgsmål du stiller ...
Avatar billede mikkel45 Novice
27. januar 2012 - 21:38 #2
Hej Juleulv :-)
Ja jeg er næsten klar over at exchange har en forfærdelig masse krav, og derfor er jeg også lidt "bange" for den.
Og ja, du har helt ret, så det er godt observeret, jeg har kun mig selv at tænke på i firmaet, næsten da ... da konen sidder og laver regnskabet og holder øje med mig ;-)
Det der er opgaven, problemet eller hvad jeg nu skal kalde det, er at jeg gerne uanset om jeg er på farten, i værkstedet eller nede foran TVet med den bærbare, vil jeg gerne kunne se min post, mine aftaler i kalenderen, eller for den sags skyld mine kontakters mailadresse og andre kontaktoplysninger
Nu er det bare fordi jeg "kender" (læs: meget lidt) til exchange fra mit externe job, hvor det bruges, og synes konceptet i exchange er rigtigt godt, men jeg kan godt nøjes med meget mindre hvis du har en rigtig god ide til mig. :-)
Avatar billede juleulven Nybegynder
27. januar 2012 - 23:36 #3
:) jeg tror en mere moderat løsning (økonomisk og viden) nok ville være noget hosted exchange.

kræver nok et minimums antal konti og koster nok hurtigt 4-500,- pr. mdr ... men nok væsentlig billigere end en server indkøb, sikkerhed og alt det andet.

alternativt skal du have en smartphone hvortil du downloader nye emails og synkroniserer alt andet manuelt via din pc.

kalenderaftaler kan sagtens deles fra en pop3 konto men kræver lidt manuelt arbejde fra gang til gang
Avatar billede mikkel45 Novice
16. februar 2012 - 11:41 #4
Hej Juleulv
Undskyld, jeg havde ganske glemt eksperten.dk
lægger du ikke et svar så du kan få dine point
Avatar billede juleulven Nybegynder
17. februar 2012 - 18:12 #5
:) alt tilgivet ...  God weekend