Avatar billede soreniversholt Nybegynder
25. januar 2012 - 15:23 Der er 8 kommentarer

Simpel ja/nej afstemning

Jeg søger et script som giver brugerne mulighed for at stemme ja eller nej til hvorvidt de tror på diverse udsagn. På baggrund af deres svar skal der udregnes skal det udregnes hvor mange procent der tror på dette udsagn.

Er det korrekt at dette nemmest laves i JavaScript og hvor omfattende vil det være?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
25. januar 2012 - 15:39 #1
>På baggrund af deres svar skal der udregnes skal det udregnes hvor mange procent der tror på dette udsagn.
hvor har du de andres resultater ligende ??,
umildbart vil jeg mene du skal have fat i noget serverside (PHP / .NET) og en database, jeg kan ikke se hvorfor du vli bruge clientside (JS)
det eneste man kunne bruge lidt JS til at validering inden man submitter til server, samt evt til at hente næste spm / % via AJAX, men det kræver stadig du har lavet serverside coden
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2012 - 15:51 #2
fx BT har deres afstemninger som små separate sider, der så opdateres for sig. se fx
http://moduler.bm-moduler.dk/?id=13247&template_id=1194&_nocc=1329950808
jeg har ikke tjekket deres css, men det er nok placeret i iframes.
Avatar billede olebole Juniormester
25. januar 2012 - 16:04 #3
<ole>

Nej, det ser ud, som om de henter det ind med jQuery

/mvh
</bole>
Avatar billede pstidsen Novice
25. januar 2012 - 16:30 #4
Der findes jo også diverse færdige scripts på nettet.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
25. januar 2012 - 16:41 #5
Avatar billede olebole Juniormester
25. januar 2012 - 16:47 #6
Til gengæld er et afstemningsscript - ligesom en gæstebog - et helt oplagt lær-at-kode-projekt ... simpelt og overskueligt  =)
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2012 - 16:48 #7
eller bare en google docs formular
Avatar billede pstidsen Novice
25. januar 2012 - 17:00 #8
#5: Præcis!

#6: Ja, et færdigt script er selvfølgelig ikke relevant hvis spørger vil lære at kode selv. Det synes jeg dog IKKE det lyder til...