Avatar billede EveryMA Mester
24. januar 2012 - 09:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Script til IE

Hej,

Jeg har følgende java script:

<script type="text/javascript">
setInterval(function() {
    $("#nyZone").load(location.href+" #nyZone>*","");
}, 14000);</script>

I både Firefox og Chrome virker den som den skal, hvor den opdaterer 'nyZone' hvert 14. sekund.

Men i IE (internet explorer) gør den bare det opdaterede område fuldstændig blankt.

Nogen der har forslag til hvordan man optimerer den til IE også?
Avatar billede EveryMA Mester
24. januar 2012 - 11:22 #1
Ingen svar? :)
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2012 - 13:24 #2
<ole>

Der er ingenting i den kode, du viser, som ikke virker i IE - så fejlen ligger et andet sted.

Du får efter al sandsynlighed en eller flere JavaScript fejl i IE. Hvad siger den/de?

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2012 - 13:26 #3
Hvad er begrundelsen for at tilføje ' #nyZone>*' til elementets href?
Avatar billede EveryMA Mester
24. januar 2012 - 16:08 #4
Den siger ingen fejl, den opdaterer bare fra indholdet til intet efter 14 sekunder.

En kammerat har hooket mig op med scriptet, for jeg kender ikke meget til javascript
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2012 - 16:24 #5
Jamen, så må du jo spørge din kammerat. Kodestumpen forekommer meningsløs uden forklaring. Muligvis kan en forklaring gøre den mindre meningsløs(?)
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2012 - 16:25 #6
"Den siger ingen fejl" >> Har du slået fejlmeldinger til - eller koder du i blinde?
Avatar billede EveryMA Mester
24. januar 2012 - 16:56 #7
Han kender intet til JavaScript, han havde det bare liggende.

'Kodestumpen forekommer meningsløst'

Hvad er det så helt præcist jeg skal sætte ind? Det er det eneste der gør, at den opdaterer, så det er dig selv som ikke kan se meningen i det - måske kender du ikke nok til den slags, for det virker i andre browsere end IE.

Den siger ingen fejl nej, den opdaterer, men den returnerer bare en blank side.
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2012 - 17:08 #8
"måske kender du ikke nok til den slags, for det virker i andre browsere end IE." >> *LoL* Dette er mit fag! En frisk kommentar fra en kompelt uvidende, der bruger scripts fra totalt uvidende. Naturligvis kan det ikke være Jer, der tager fejl  :D

At visse browsere måske accepterer en webadresse, der strider mod standarderne, betyder ikke, at det, du gør, er korrekt.

Hvis ikke du kan angive en grund til at ændre URL'en, er der vel ingen grund til at tilføje noget til href'en
Avatar billede EveryMA Mester
24. januar 2012 - 17:55 #9
Er det dit fag?
Også spørger du mig, hvorfor jeg sætter nyZone til href'et?
Du har svaret på andre af mine spørgsmål hvor det tydeligt fremgår, at jeg ikke er skarp inden for denne branche.

Kan du hjælpe eller ikke?
Jeg har det jeg har posted tidligere at gå ud fra, og har ikke kunne finde hjælp via. Google. Så igen er jeg på bar bund, selv efter en tur på experten...
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2012 - 18:09 #10
"Kan du hjælpe eller ikke?" >> Sagtens, men din attitude afholder mig fra at få lyst til det
Avatar billede EveryMA Mester
24. januar 2012 - 18:16 #11
Det da fuldstændigt omvendt :)

Du kigger tydeligvis ned på mig, fordi jeg forspørger mig så dårligt som jeg gør, fordi jeg ikke har den store viden indenfor dette område.
Men fint nok, nu har du ødelagt spørgsmålet med dine åndsvage kommentarer uden nogen former for hjælp. Jeg lukker og takker af.
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
25. januar 2012 - 06:36 #12
Gal et selvmord. lol.