Avatar billede a/s Nybegynder
21. januar 2012 - 20:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Dato og klokkeslet til website

Hvor finder jeg koder med dato + klokkeslet til indsættelse i et website?

Hvor finder jeg andre sjove og interessante koder?
Avatar billede kjeldsted Novice
21. januar 2012 - 20:48 #1
1: Google
2: Google
;)

Fx.: http://www.elated.com/articles/creating-a-javascript-clock/
Der findes et hav (mildest talt) om det på google. Så det kan klart anbefales at kigge hér :)
Avatar billede a/s Nybegynder
21. januar 2012 - 21:00 #2
Skal det ikke være HTML-koder?
Avatar billede a/s Nybegynder
21. januar 2012 - 21:00 #3
Skal det ikke være HTML?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
21. januar 2012 - 21:04 #4
hvis jeg var dig ville jeg ikke tage dato tid client side, da du ikke har styr på brugerens dato/klokkeslet, men prøvat kigge her http://www.tizag.com/javascriptT/javascriptdate.php

jeg vil anbefale du tager serverens dato/klokkeslet

prøv at google "php date" hvis du kører php ellers det serverside sprog du anvender
php date http://php.net/manual/en/function.date.php
asp date http://www.aspisfun.com/functions/datetime/

>Hvor finder jeg andre sjove og interessante koder?
det kræver en nærmere uddybning, hvad syntes du er sjovt og interessant ??
Avatar billede kjeldsted Novice
21. januar 2012 - 21:09 #5
#2,#3: Øh....??? Nu er jeg ikke helt med. Du kan ikke lave noget som helst der minder om dynamik med HTML alene. Og du kan ikke lave noget (brugbart) JavaScript/PHP uden at bruge HTML.

Og så har ronols faktisk ganske ret i det han skriver. Men du er ikke ret specifik med hvad du skriver. Vi vil gerne have lidt flere detaljer for at kunne give et mere specifikt svar.
Avatar billede a/s Nybegynder
21. januar 2012 - 21:09 #6
Findes der at analogt ud jeg kan sætte ind på sitet - evt. med dato nedenunder?
Avatar billede kjeldsted Novice
21. januar 2012 - 21:11 #7
Avatar billede kjeldsted Novice
21. januar 2012 - 21:11 #8
Og tak til eksperten for de satans links.

www.google.dk/#sclient=psy-ab&hl=da&source=hp&q=javascript%20analog%20clock&pbx=1&oq=&aq=&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.,cf.osb&fp=26d6cd179c0fa1d4&biw=1920&bih=1015&pf=p&pdl=500
Avatar billede kjeldsted Novice
21. januar 2012 - 21:12 #10
ARGH....

google.dk/#sclient=psy-ab&hl=da&source=hp&q=javascript%20analog%20clock&pbx=1&oq=&aq=&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.,cf.osb&fp=26d6cd179c0fa1d4&biw=1920&bih=1015&pf=p&pdl=500
Avatar billede olebole Juniormester
22. januar 2012 - 00:46 #11
<ole>

@a/s: Du har valgt et yderst uheldigt brugernavn, da det ikke kan bruges i forbindelse med URL'er på Eksperten. Det må helt klart være en fejl, at tilmeldingsformen tillader en slash i navnet.

Du kan prøve at klikke på dit brugernavn og se, hvad der sker  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
22. januar 2012 - 00:47 #12
- men som kjeldsted også tidligere fandt ud af: Her på Eksperten er 'urler' og 'ørler' nærmest synonymer  *D
Avatar billede kjeldsted Novice
22. januar 2012 - 01:14 #13
#11 WOW... What's what I call a bug!

#12: Ikke fordi det er noget nyt jeg har opdaget dette. Glæder mig bare til den dag det bliver fikset (Hvis.... *SUK*)
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2012 - 00:52 #14
#11
Sjovt nok, så virker det fint hvis brugernavnet ikke er url-encoded. :)
Avatar billede a/s Nybegynder
25. januar 2012 - 11:11 #15
Er der nogle der vil have point, så meld ind.