Avatar billede djsteiner Nybegynder
16. januar 2012 - 11:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PDF til QR kode

Hej jeg vil høre om det er muligt at converte en pdf fil to qr code ?

Eller måske lave en indesign fil om til qr code ?

Jeg har prøvet at søge på google, men uden held.
Avatar billede Broxigar Praktikant
16. januar 2012 - 11:53 #1
Hvad mener du med at lave dem om til QR kode?

Du kan uploade filen et sted, og så lave en QR-kode der linker til filen, så når koden bliver scannet, så åbnes PDF'en
Avatar billede djsteiner Nybegynder
16. januar 2012 - 12:07 #2
Jeg tænkte at qr koden skulle indholde det der er på pdf filen

På samme måde, som når man scaner en qr kode på et magasin og man så kan læse (magasinet) på ens smartphone

Håber dette giver mening :)
Avatar billede Broxigar Praktikant
16. januar 2012 - 13:07 #3
QR-koden er bare et link eller en tekst, og så er det en App der åbner det indhold som der bliver linket til.

Her er størrelsesbegrænsningerne til QR:
Numeric only     Max. 7,089 characters
Alphanumeric     Max. 4,296 characters
Binary (8 bits)     Max. 2,953 bytes

Du skal bruge din QR-kode til at linke filen, og så sørger din App på mobilen for at vise indholdet af linket (pdf eller inDesign fil) på skærmen.
Avatar billede djsteiner Nybegynder
16. januar 2012 - 13:17 #4
Jeg har lige teste det og det virker fint kannon! :)

Smid lige et svar og så giver jeg point
Avatar billede Broxigar Praktikant
16. januar 2012 - 13:23 #5
Her er et svar.

Hvordan løste du det?
Brugte du det bare som et link til en fil ?
Avatar billede djsteiner Nybegynder
16. januar 2012 - 13:44 #6
Ja jeg uplaoded en pdf og linkede til den dette link lavede jeg til qr kode