Avatar billede 50573433 Nybegynder
12. januar 2012 - 14:53 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Windows Live Mail kan ikke overføre billeder

Hej alle
Jeg har en bekendt, som har Windows Live Mail på sin Windows Vista, som har en TDC mail. Nu er det sådan at programmet godt kan sende tekst, men ikke billeder.
Jeg har talt med TDC og de undrer sig og mener, at der er sat begrænsning på hendes eget mailprogram.
Hvad 'huland' kan jeg for at hjælpe hende  ???
Avatar billede vejmand Juniormester
12. januar 2012 - 17:00 #1
Hvilken fejlmelding kommer der?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
12. januar 2012 - 17:15 #2
Hej Vejmand
Mailen lægger sig bare UDBAKKEN og der sker ikke mere.
Sendes der en mail uden billed, sendes den uden problemer.
Peter
Avatar billede vejmand Juniormester
12. januar 2012 - 17:41 #3
Og hvad sker der så, når der klikke på Send/modtag for alle konti?

Hvis ikke mailen sendes, må der komme en fejlmelding.....
Avatar billede 50573433 Nybegynder
12. januar 2012 - 17:48 #4
"Hvis ikke mailen sendes, må der komme en fejlmelding"

Jeg kan godt forstå dit argument, men der kommer bare ikke nogen information !!!

I øvrigt undrede det også TDC supporteren.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. januar 2012 - 17:56 #5
Og i har klikket på Send/modtag for alle konti?
Avatar billede vejmand Juniormester
12. januar 2012 - 17:58 #6
Er billedet indsat i mailen, eller er det en vedhæftet fil?
Avatar billede vejmand Juniormester
12. januar 2012 - 18:00 #7
Avatar billede 50573433 Nybegynder
12. januar 2012 - 19:34 #8
Hej Vejmand

1. "Og i har klikket på Send/modtag for alle konti?", svaret finder du på #2.
2. "Er billedet indsat i mailen, eller er det en vedhæftet fil?"
- svarer er "Det er som en vedhæftet fil".
3. Jeg har ikke lige styr på størrelsen og kan i øjeblikket ikke få fat i vedkommende.
4. Tak for linken http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Send-pictures-or-videos-in-e-mail.
Peter
Avatar billede vejmand Juniormester
12. januar 2012 - 19:40 #9
Nope, jeg finder ikke svaret i #2.

Det er når mailen ligger i udbakken, er der herefter prøvet at klikke på Send/modtag for alle konti?
Avatar billede vejmand Juniormester
12. januar 2012 - 19:42 #10
Og gælder det kun billeder, eller alle mails med vedhæftede filer?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
12. januar 2012 - 19:51 #11
GoDav' igen
"Mailen lægger sig bare UDBAKKEN" - mailen lægger sig kun i UDBAKKEN, når der er klikket. Jeg har aldrig været ude for andet.
Det er netop UDBAKKENs opgave at være det 'postbud', som bringer mailen videre til serveren.
Peter
Avatar billede vejmand Juniormester
12. januar 2012 - 20:06 #12
Så i har ikke prøvet, er det det du siger?

Man kan sagtens have en mail til at ligge og vente i udbakken, det er ikke noget problem.
Ikke alle ønsker at sende deres mail straks, derfor denne mulighed.

Men prøv at klikke på Send/modtag for alle konti, og se om der kommer en fejlmelding.......
Avatar billede 50573433 Nybegynder
12. januar 2012 - 20:39 #13
Hej Vejmand
For det første er der kun er een mailkonto og for det andet kan mailen godt sendes, hvis man sender nøjagtig samme mail uden billed.
Peter
Avatar billede vejmand Juniormester
12. januar 2012 - 20:50 #14
Alt det er jeg med på.
Men har i prøvet at klikke på Send/modtag for alle konti mens mailen ligger i udbakken?
Helt simpelt, ja eller nej? Hvis nej, så prøv det....og fortæl hvordan den reagerer.......
Avatar billede 50573433 Nybegynder
12. januar 2012 - 21:04 #15
"Men har i prøvet at klikke på Send/modtag for alle konti mens mailen ligger i udbakken?" - nej
Avatar billede vejmand Juniormester
12. januar 2012 - 21:09 #16
Okay, så prøv det når du får fat i vedkommende.
Og fortæl hvordan den reagerer.......

Og gælder det kun billeder, eller alle mails med vedhæftede filer?
Avatar billede vejmand Juniormester
15. januar 2012 - 21:55 #17
Er i kommet videre?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
15. januar 2012 - 22:08 #18
Ikke endnu. Det er weekend og jeg hjælper ikke i weekenden.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
07. marts 2012 - 00:21 #19
Lukker
Avatar billede vejmand Juniormester
07. marts 2012 - 01:30 #20
Hmmm, må vi høre løsningen?