Avatar billede kthiesen Novice
08. januar 2012 - 12:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

To domæner på exchange server

Hej

Jeg sidder med en sjov opgave.
Vi modtager i dag vores mail på en Exchange 2007 server, hvor en mail har følgende forløb:
afsender-->MX-record-->messagelab(scanning)-->A-record-->Exchange 2007
A-record: mail.domæne.dk

Kan man ved at sætte MX-record for domænet domæne.eu få mails ind på Exchange 2007 serveren, eller skal man lave et sekundært domæne på Exchange 2007 serveren for at det virker?

VH Kristen
Avatar billede riversen Nybegynder
08. januar 2012 - 14:19 #1
du skal oprette domænet under "Accepted Domains" for at kunne modtage mails for et domæne på exchange.
Avatar billede kthiesen Novice
08. januar 2012 - 20:57 #2
Hvad så med den enkelte bruger, der har mail på formatet bruger@domæne.dk og bruger@domæne.eu - samler Exchange 2007 eller skal der gøres noget under mailboks?
Avatar billede riversen Nybegynder
08. januar 2012 - 21:19 #3
du skal tilføj det nye domæne til din email address policy.
Avatar billede kthiesen Novice
08. januar 2012 - 22:45 #4
Tak!
Send svar for point!
Avatar billede kthiesen Novice
02. oktober 2013 - 17:00 #5
lukker