Avatar billede mariekristiane Nybegynder
07. januar 2012 - 22:12 Der er 4 kommentarer

Netværk

Hej,
Jeg er helt ny, og har brug for noget hjælp med netværk. Jeg skal skrive en opgave om det, og har sku svært ved at gennemskue det. Så her kommer mine spørgsmål:
1: Hvilken hardware og software bruges der typisk til et netværk?
2: Hvad er fordelene og ulemperne ved netværk?
3: Hvilke sikkerhedsmæssige problemer findes der ved at anvende et netværk og hvordan kan disse løses?

Håber på et hurtigt svar, da jeg er lidt i tidspres.
Det er desuden et netværk til en stor international virksomhed og de eneste oplysninger jeg har om deres netværk er; LAN - lokalt netværk. WAN - netværk fælles for hele virksomheden (ved ikke om det betyder noget)
På forhånd tusinde tak for hjælpen :-)
Avatar billede Counx Nybegynder
07. januar 2012 - 22:34 #1
Hardware, altså det kan jo være alt fra netkort i computeren til at de har en LAN server til at stå et sted som hoster for dem. Software kan også være utrolig meget.

Kan du se fordele i Internettet? Hvilke fordele og ulemper er der ved det? bagefter kan du skive om et LAN netværk, da det er meget det samme, bortset fra at det kun er virksomheden der er på det netværk

Hvad er der af sikkerhedsmæssige problemer er det med internettet?

Næste gang skal du nok gå igang noget før?
Men tænk generelt på hvad et netværk er, du kan næsten have et netværk i alt, din facebook er et netværk, internettet er et netværk.

OBS.
LAN betyder Local Area Network
WAN betyder Wide Area Network
Avatar billede mariekristiane Nybegynder
07. januar 2012 - 22:37 #2
Er ikke for at være strid, men føler ikke rigtig at du svarer på mine spørgsmål?

Og med hensyn til at gå igang noget før, så kan man ikke gå igang før man har fået udleveret opgaven ;-) Og den består af mange andre dele end dette.
Avatar billede chalde Seniormester
07. januar 2012 - 23:06 #3
Tror næsten du får besvaret alle dine spørgsmål her:
http://fcit.usf.edu/network/
Især kapitel 1 og 3.

Eksemplerne bruger et "skolenetværk", men det kan du erstatte med en virksomhed.
Avatar billede mariekristiane Nybegynder
08. januar 2012 - 21:21 #4
Tusinde tak! Det var et meget brugbart link! :-)