Avatar billede oljo40 Nybegynder
03. januar 2012 - 09:45 Der er 2 kommentarer

WCF 4.0 Service overskrive default settings

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at lave min WCF service som er hosted i IIS, således at alle som forbruger, denne service som default får nedenstående settings..

Jeg har ikke mulighed for at sætte disse settings på hos forbrugeren(Client programmet). Jeg har kun adgang til at ændre ting ved selve servicen..

Grunden til, at jeg vil dette er at jeg får en fejl hos servicen, at "The maximum string content length quota (8192) has been exceeded". Denne fejl får jeg kun når xmlen er af en hvis størrelse selvølgelig.

Jeg kunne godt tænke mig at få en xml string ligesom nedenstående, som jeg kan phaste ind i web.config.

bemærk at nedenstående <binding Name="", det er sådan jeg har forstået det at man skal gøre når man vil overskrive default setting hos WCF servicen.

<basicHttpBinding>
  <binding Name="">
        <readerQuotas
        maxDepth="32"
        maxStringContentLength="10000000"
        maxArrayLength="16384"
        maxBytesPerRead="4096"
        maxNameTableCharCount="16384" />
        <security mode="TransportCredentialOnly">
              <transport clientCredentialType="Windows" proxyCredentialType="None" realm="" />
                <message clientCredentialType="UserName" algorithmSuite="Default" />

        </security>
  </binding>
</basicHttpBinding>
Avatar billede bvli Praktikant
03. januar 2012 - 12:24 #1
hvis dit spørgsmål går på, om du kan ændre endpoint/binding configurationen hos en klient fra din server, så er svaret nej. Hvis ikke, så tror jeg du bliver nødt til at prøve at omformulere dit spørgsmål.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2012 - 03:22 #2
Kan du generere en valid client stub med den gamle wsdl utility?

(den kraever nemlig ikke konfiguration!)