Avatar billede tjek0305 Novice
02. januar 2012 - 15:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende email fra Canon kopimaskine

Jeg kan pludselig ikke sende emails fra min kopimaskine?

Kender nogen de korrekte indstillinger?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
02. januar 2012 - 16:07 #1
Øh, måske det var en ide at skrive hvilken maskine det drejede sig om?

Det er forskellige måder at gøre det op, alt efter om det er consumer modeller eller om det er business modeller, samt om man har en mailserver eller ej. Sender man via mailserveren eller bruger man internetudbyderens net. Det er mange ting, som har indflydelse herpå, så vi skal lige vide noget mere.
Avatar billede tjek0305 Novice
02. januar 2012 - 16:31 #2
Det er en Canon iRC3200 (Business model)

Jeg bruger min Netgear WNDR3400 router som server og yousee som internetudbyder.

Jeg tror jeg ved en fejl har ændret noget i printerens Netværksindstillinger (der er rigtig mange indstillinger)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
03. januar 2012 - 20:30 #3
Så vil jeg gætte på du igen skal ind i netværksindstillingerne, om ikke andet så for at tjekke.

Find noget SMTP og se hvad der står deri. Når det så er via Yousee, som jo er et TDC firma, så vil jeg gætte på smtp'en skal være asmtp.mail.dk, eventuelt skal port 25 udskiftes med port 587, hvis det er muligt.
Avatar billede tjek0305 Novice
03. januar 2012 - 21:41 #4
Jeg har nu retttet smpt til asmtp.dk og det har ikke løst problemet. Jeg kan ikke finde nogen port at ændre.

Det der  er slået til er:

Aktiver DHCP
Dynamisk opdateret DNS
Brig SNTP
Brug IPP
Brug HTTP

IP-adresse
Subnetmaske
Gatewayadresse

DNS serveradresse
Sekundær server
Værtsnavn
Domænenavn = yousee.dk

Slået fra:

Proxy
Netware
RARP
BOOTP
Avatar billede tjek0305 Novice
03. januar 2012 - 22:29 #5
Jeg kan se at DNS-serveradresser på kopimaskinen er anderledes end på routeren. Skal de være det?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. januar 2012 - 08:34 #6
Regner med at det er en tastefejl, at du har forsøgt med asmtp.dk, for den skal nok hedder asmtp.mail.dk.

Med hensyn til DNS'en, så ville jeg prøve at ændre dem til de samme som routerens, husk dog at skrive de oprindelige ned, så du kan indtaste dem igen, hvis ikke det skulle virke.
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. januar 2012 - 20:00 #7
#1 som printerteknikker kan jeg her komme med lidt guldkorn...

1. hvis din e-mail afsender adresse (@-domænet) ikke ligger hos TDC kan du ikke afsende e-mails via deres SMTP-server ...  kan du nu kan du ikke om 6 mdr (de er ved, at lukke for den service).
Brug din E-mail udbyders opsatte SMTP-server

2. Din kopimaskine SKAL selvfølgelig have korrekt gateway, DNS og dns-suffix opsat

3. du skal have en gyldig SMTP-server adresse (navn eller ip)
kontroller fra din computer med kommandoen "telnet asmtp.tele.dk 587".

Eftersom Canon iRC3220 efterhånden er en 8 års tid gammel i udvikling kan du ikke ændre SMTP-porten.

Ring eventuelt til dit lokale Canon Businesscenter for hjælp ...
Avatar billede tjek0305 Novice
05. januar 2012 - 21:01 #8
Den sidste mail fra kopimaskinen der virkede er sendt den 15.11.11. Afsenderadressen var en fra gl. tid xxx@post7.tele.dk måske er det sket noget der ved årsskiftet.
Jeg har nu tastet de  samme ting ind som på min computer (dog asmtp.mail.dk i stedet for smtp.mail.dk + min egen email)

På routeren er DNS adresser sat til: Hent automatisk hos udbyder.

På kopimaskine: DNS dynamisk opdatering slået til.

Jeg bruger Mac, så hvor skriver jeg kommandoen: "telnet asmpt.tele.dk 587"

Ja - jeg kan ringe efter en Canon teknikker, men du ved det koster kassen ;-)
Avatar billede tjek0305 Novice
05. januar 2012 - 21:14 #9
NU VIRKER DET!

Jeg rettede blot fra asmtp.mail.dk. til smtp.mail.dk

Jeg vil gerne dele point imellem jer da i begge fik mig på rette sport. Send et svar!

Mange tak for hjælpen!
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. januar 2012 - 21:34 #10
:) super godt...  og din afsender adresse er også en TDC og derfor du får lov til, at benytte TDC's SMTP :)