Avatar billede Zitrap Nybegynder
31. december 2011 - 00:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

starter nogle gange

Jeg køre windows 7 64bit og har i længer tid nu haft underlige problemer.
Nogle gange starter den første gang andre kommer "klar" tonen ikke (det lille bib den kommer med før skærmen starter) og den står der bare og ser dum ud. Jeg har kikked forummet igennem men til ingen nytte. Alt sidder som det skal den vil bare ikke starte nogle gange. Nogen forslag? Spørge endelig hvis i vil vide mere.

Intel core duo CPU 3ghz
4gb ram
Nvidia geforce 8800 gt
550w psu
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2011 - 09:32 #1
Det lille bip kommer når den har lokaliseret at al hardware er til stede. Og grunden til at du nogle gange ikke får bip kan måske være at en af disse hardware ikke svarer på forspørgsel. Det kan der muligvis være flere årsager til. En kunne være at da du sidste gang du lukkede pc, så er der en komponent der stadig tror at den kører, og derfor svarer den ikke på forespørgsel.
Næste gang den hænger, så prøv at tage strømmen fra den og hold startknappen nede i 30 sek. Genmonter strøm og se om den ikke starter igen.
Avatar billede Zitrap Nybegynder
02. januar 2012 - 13:02 #2
Nu har jeg prøvet det med at tage strømmen og holde start knappen nede men det virker stadig ikke :(
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2012 - 15:33 #3
Ok.
Prøv at koble dvd drev fra og se om det ændrer noget.
Ingen ændring, så prøv at tage 1 ram blok fra, og skift mellem dem.
Til sidst kan du prøve at tage hdd fra bundkort.
Den skal nu med det samme skrive "insert system disk" (tror jeg det er).
Avatar billede Zitrap Nybegynder
03. januar 2012 - 15:03 #4
Der er ingen ændring med dvd drevet og det er lige meget hvilken ram blok der sidder hvor problemet er det samme :(
Og jo den skriver Insert system disk når harddisken ikke er til.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2012 - 17:18 #5
Hmm. Har du tjekket at alle kable forbindelser ellers sidder korrekt?
Avatar billede Zitrap Nybegynder
03. januar 2012 - 20:33 #6
Ja jeg har været igennem dem. Men jeg har lige prøvet at havde harddisken taget fra et par gange, den starter godt nok når den ikke er sat til, hvad kan det være?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2012 - 20:37 #7
Er det en sata disk?
Er den sat som 1 boot disk i bios?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2012 - 20:39 #8
Din boot rækkefølge bør være:
1 DVD drev
2 HDD 0
3 Måske usb udstyr
Avatar billede Zitrap Nybegynder
03. januar 2012 - 21:05 #9
Nej den står ikke som nr 1 men som nr 3, troede ikke det havde det store at sige.
Avatar billede Zitrap Nybegynder
03. januar 2012 - 21:08 #10
Og ja det er en Sata
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2012 - 21:24 #11
#9 Jo det er rimelig vigtigt, da den ellers kan hænge i den 1 boot hvis den evt har noget med netværk eller lignende at gøre.
Indstil boot rækkefølge som jeg har beskrevet i #8.
Du skal ind i bios for at gøre det.
Det kan være forskellige taster fra model til model, men et godt bud er del tasten. Du ser hvilken i første optsart billede.
Avatar billede Zitrap Nybegynder
15. januar 2012 - 13:18 #12
Hey, det virkede. Det havde jeg dog aldrig troet.
Beklager det sene svar, har haft travlt.
Avatar billede Zitrap Nybegynder
15. januar 2012 - 13:18 #13
Skriv et svar for at få dine points
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2012 - 13:21 #14
Så lægger jeg et svar her.