Avatar billede kimtheman Novice
28. december 2011 - 23:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Langsomt Gigabit netværk

Hej,
Nogen der kan hjælpe mig til at forstå/ finde årsagen til mit hjemmenetværk ikke kører hurtigere.

Jeg har en Cisco EPC3925 router. Og fra denne kører der et kabel over i en nyindkøbt D-Link DGS-1008D 8 port Gigabit Switch.

Til denne Switch er min computer tilkoblet og denne har Gigabit netkort.

Fra denne Switch går der så et kabel over i en D-Link DHP-P500AV Powerline som også har Gigabit.

Et andet sted i huset har jeg så endnu en D-Link DHP-P500AV Powerline som også har Gigabit, og til denne er der tilsluttet en Synology DiskStation DS211 som også har Gigabit.

Men når jeg så vil overføre en fil fra Pc til Nas så kører det kun med ca. 8-10 MB/sekund.

Og så vidt jeg kan læse mig til skulle det da gerne gå noget hurtigere over et Gigabit netværk.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2011 - 08:03 #1
brug denne her
der findes så mange at det næsten er umuligt

http://portforward.com/

m.v.h
Avatar billede chalde Seniormester
29. december 2011 - 10:02 #2
Har du prøvet at køre uden om dine powerlines, og kun bruges switchen?
Mest for at bruge udelukkelsesmetoden. Dine Powerlines har en række andre forhold der kan have indvirke på hastigheden, så start med at udelukke andre fejl på netværket.
Avatar billede kimtheman Novice
29. december 2011 - 14:57 #3
Ja prøvede i nat at køre med direkte kabel fra Nas til router, og fra router til pc. Og der overførte jeg med ca. 70 MB/sekund.

Men der var åbenbart fejl her på siden, så jeg kunne ikke skrive herinde, da siden lavede fejl hele tiden.

Så fejlen ligger i de powerlines, som burde kunne køre 10/100/1000. Det var derfor jeg købte dem.

Jeg har i dag været i kontakt med en supporter fra D-link, og hun mente den ene måske var defekt.

Så om lidt begynder jeg, at teste dem parvis, og hvor jeg der skifter en ud af gangen. Og så håber jeg, det er en fejl på den ene, og ikke fordi det bare ikke virker, som det burde, da de alligevel har kostet mig 2000kr. (4 stk).

Melder tilbage senere.
Avatar billede chalde Seniormester
29. december 2011 - 15:06 #4
Det kan også være din elinstallation. Forsøg evt. med at teste dem tæt på hinanden, samme gruppe osv..
Avatar billede kimtheman Novice
29. december 2011 - 15:17 #5
Har testet dem i samme rum med samme udfald.
Avatar billede kimtheman Novice
29. december 2011 - 16:35 #6
Nå resultatet er, at det er ligemeget hvilken af disse 4 stk jeg sætter sammen, så kommer jeg ikke op på mere end 8-10 MB/sekund.

Pis.

Det ville ikke hjælpe at købe CAT6 i stedet for de CAT5E?

Synes det lyder underligt de ikke kan trække op til de 1000 men opføre sig som den kun køre 100
Avatar billede kimtheman Novice
05. januar 2012 - 18:23 #7
Ville det hjælp at sætte et kabel fra router til en Gigabit Switch.

Og i andet rum hvor man så har en powerline adapter. Og fra denne trækker man kabel til endnu en Gigabit Switch. Og kabel fra denne til sin Nas. Ville dette give Gigabit signal?
Avatar billede kimtheman Novice
17. januar 2012 - 15:26 #8
Ingen der ved noget i forhold til spørsmålet i #7?
Avatar billede kimtheman Novice
26. februar 2012 - 11:48 #9
lukker