Avatar billede JulieRas Nybegynder
28. december 2011 - 16:58 Der er 1 kommentar

Sort skærm Emachine E525

Hej alle.

Jeg har virkelig brug for hjælp.
Min Emachine E525´s skærm har flimret i omkring en uge. Dog kunne man roligt justere på skærmen og få det væk. Her for to dage siden, rokkede jeg igen med skærmen, men så forsvandt lyset på den. Derefter lavede jeg trikket med at slukke min computer, pille batteriet ud og holde tænd knappen inde i 30-60 sekunder. Derefter tændte min computer - men stadig uden billede. Jeg prøvede gang på gang, at gøre det samme men intet virkede. I baggrunden kunne jeg stadig ane min screensaver osv, og jeg trykkede gang på gang F5 for at få lys på min skærm. Lyset varede dog kun i et splitsekund hver eneste gang jeg trykkede. Jeg slog så min bærbar til en ekstern skærm - og det virkede!! Dog vil jeg gerne have at min skærm til bærbaren skal virke igen, så jeg kan bruge den i skolen osv.
Jeg har prøvet at åbne computerens skærm og være varsom og tjekke ledninger for at se om nogen skulle være faldet ud. Jeg har også pustet støv af osv.

Nogen råd? Jeg ved nemlig at en reperation koster ret meget når det gælder skærme, og min forsikring gælder ikke længere.

Kærligst Julie
28. december 2011 - 19:34 #1
Velkommen til E. ...

Hardwarefejl i det såkaldte BackLight...