Avatar billede Potices Nybegynder
24. december 2011 - 13:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk hopper fra af sig selv. Ikon på tastetur!

Jeg har lige købt en Hp Pavilion dv8-1240eo. Jeg har rigtig godt trådløst signal men det sker mange gange dagligt at nettet hopper af. Jeg har undersøgt problemet lidt og fundet frem til at problemet er at der er et lille ikon på tasteturet som skal være blåt for at få netværk. Hvis man trykker på ikonet bliver det enten blåt eller rødt afhænging af om man slår det trådløse til/fra.

Der sker det at når jeg enten spiller eller surfer på nettet skifter ikonet over og bliver rødt. Det gør så at mit net hopper af og jeg bliver nødt til at trykke på det før at jeg får net igen. Det er voldsomt irriterende og jeg ved at der et program som enten kan installeres eller afinstalleres som kan løse det. Håber nogle kan hjælpe mig.

ps. Jeg fandt nogle med lignende problemer men det var ikke helt det samme så de kunne ikke hjælpe mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. december 2011 - 13:47 #1
se på kontrolpanel/strømstyring
sæt wifi til 100% og tillad ikke, at den lukker ned for at spare strøm.
Avatar billede ierikk Nybegynder
24. december 2011 - 13:55 #2
jeg har haft lign. problem
hentede programmet
inSSIDer
der kunne jeg se at naboen kørte på samme kanal som mig
jeg skiftede så kanal, det hjalp,
der skal være nogen afstand mellem kanaler
Avatar billede Potices Nybegynder
25. december 2011 - 00:04 #3
Jeg tror at claes57 har fat i noget af det rigtige. Kan du beskrive helt præcist hvordan jeg gør det. Jeg kan ikke finde ud af det selv... Har prøvet. Jeg bruger windows 7.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. december 2011 - 13:04 #4
kontrolpanel/strømstyring
ved den plan, du har (min er 'balanceret') klik på skift indstillinger...
klik så på skift avancerede strøm...
ned til indstillinger for trådløst netværkskort/strømbesparelsestilstand - sæt den til 'maksimal ydeevne'
ned til usb-indstillinger/indstilling for selektiv usb-afbrydelse - sæt den til 'deaktiveret'
Avatar billede Potices Nybegynder
27. december 2011 - 16:10 #5
Tak for det. Det fungerer nu.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. december 2011 - 17:17 #6
ok - bare accepter dit eget svar, så spg lukkes.
ps: det er normalt mig, der skal lægge et svar og modtage point.