Avatar billede Clavilla Nybegynder
23. december 2011 - 00:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computer pludselig meget langsom?

Hej.

Jeg har lige fået det problem, at min bærbare Acer aspire 5732z er blev meget langsom - specielt i opstarten!
Jeg fik pludselig en fejlmeddelse på computeren, hvorefter den lukkede ned og jeg startede den op igen. Da jeg startede den op, tog det virkelig lang tid. Først spurgte den om jeg ville køre deklineret eller normal, jeg valgte normal. Derefter kørte Windows-loggede ellers bare i 7-8 minutter før den gik videre til sort skærm i 5-6 minutter hvorefter jeg kan logge ind, og "velkommen" fremkommer i 5 minutter.
Når jeg prøver at åbne noget på computeren tager der mindst 30 sekunder at åbne. Ofte  reagere den slet ikke, og da jeg åbnede google chrome gik der 3 minutter fra jeg tryllede til den åbnede. Og den reagerede ikke når jeg søgte.
Jeg prøvede at åbne joblisten, men når jeg trykker alt + ctrl + delete er kun baggrunden til syne. Alle filer på skrivebordet og proceslinjen nederst forsvinder.. Så går der lidt tid så går den i sort skærm, og så er den bare død, og jeg kan intet gøre!
Nogen der har en idé eller forestilling om hvad det dog kan være. Og meget gerne en løsning?

Jeg har Windows 7.

Mvh Mikkel
Avatar billede pstidsen Novice
23. december 2011 - 01:07 #1
Prøv en systemgendannelse.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2011 - 07:49 #2
Avatar billede Clavilla Nybegynder
23. december 2011 - 16:21 #3
Jeg har laver en fabrikagendannelse af computer (det du kalder systemgendannelse), hvorefter det nu har virket problemfrit i 4 timer.. Eller sådan da.. Selvom jeg valgte sproget til dansk var alt på engelsk, men det er en mindre detalje. Efter de 4 timer fryser den lige pludselig helt. Jeg bliver nød til at lukke den ned, og nu hvor jeg har tændt den igen, står den i noget tid ved "starting Windows" kommer der hurtig en blå skærm hvorefter computeren genstarter, og jeg kan starte samme procedure. Hvis jeg vælger "launch startup repair" går der lang tid hvor den loader, hvorefter der ikke sker mere?

Så ved ikke hvad jeg kan prøve nu?
Avatar billede pstidsen Novice
23. december 2011 - 21:06 #4
Pas.! Underligt.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2011 - 07:36 #5
det er en ommer

husk bagefter at opdatere dine drivere du kan bruge den gratis

slimdriveres til venstre

http://www.driverupdate.net/

+ dine microsoft update

hvis den gør det igen efter 4 timer må der være en hardware fejl på den

m.v.h
Avatar billede Clavilla Nybegynder
24. december 2011 - 08:31 #6
#treatmenice det har jeg prøvet på adskillige gange, men når jeg vælger jeg vil køre den, så går skærmen bare i sort i 5-10 minutter, hvorefter jeg bare kan se baggrunden. Jeg troede måske det var fordi den var lidt langsom, men da den havde stået sådan i over 3 timer, måtte jeg indse det ikke var derfor.
Avatar billede pstidsen Novice
24. december 2011 - 08:51 #7
#6: Du har vel administrator rettigheder. Ellers prøv højreklik+Kør som administrator.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2011 - 09:04 #8
det er muligvis din recovery der ikke virker

men kan ikke vide det

man kan købe recovery cd hos acer men om det lige er lsøningen ved jeg ikke

du lavede vel de cd den forslog da du havde købt den
Avatar billede Clavilla Nybegynder
24. december 2011 - 09:50 #9
Jeg har ingen administrator rettigheder, computeren kan kun lige starte før den lukker.

#8 jo, og den har jeg lige prøvet at køre, men der sker det samme - baggrunden kommer, men derefter går den i stå.
Avatar billede Clavilla Nybegynder
18. november 2013 - 21:47 #10
Lukkes, ikke relevant længere