Avatar billede jmarques Nybegynder
20. december 2011 - 19:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Importere tabeller fra Access til Excel inkl foto (Ole object)

Hej alle,

Jeg har fundet ud af hvordan jeg importerer tabellerne til excel fra access.

Det er bare ikke muligt at udvælge hvilke feltnavne jeg gerne vil have med. Det er nemlig ikke alle jeg behøver at importere.

Det vigtigste er dog at for hver kontaktperson jeg har i min formular eller tabel om du vil, er der tilknyttet et OLE-Object eller foto af personen.

Det object importerer den ikke ?

Følgende er forsøgt:

- Excel åbnes.
- Klik på fanebladet Data
- Klik på "hent eksterne data" Klik "Fra Access".
- Finder databasen og dernæst tabellen.
- Åbner denne og alle data overføres undtagen fotografi (OLE-object).

Kan man ikke få OLE-objectet med når man importerer data fra Access til Excel?

Håber mit spørgsmål giver mening.

Mvh
Joachim
Avatar billede mugs Novice
20. december 2011 - 19:39 #1
Jeg kan ikke se, at der skulle være et problem for Access. Jeg tror du har større shance i Excel kategorien.

Men hvorfor vil du overføre data til et regneark? Access er vel mere beregnet til at håndtere data.
Avatar billede jmarques Nybegynder
20. december 2011 - 19:45 #2
Ok tak jeg opretter spørgsmålet i excel kategorien.
Avatar billede jmarques Nybegynder
20. december 2011 - 19:53 #3
hvordan lukker jeg denne tråd ??
Avatar billede mugs Novice
20. december 2011 - 19:53 #4
Læg et svar og accepter det.
Avatar billede jmarques Nybegynder
20. december 2011 - 19:56 #5
OK