Avatar billede metteolsen Nybegynder
15. december 2011 - 11:19 Der er 3 kommentarer

SUM.HVIS vs SUMPRODUKT

Jeg har brug for en SUM.HVIS-funktion til en fil som ikke er åben. Jeg har erfaret at man kun kan benytte SUM.HVIS til en fil som er åben. Har så læst mig til at man kan bruge SUMPRODUKT istedet. Jeg kan ikke få SUMPRODUKT til at virke, med mindre jeg bruger den inden for det samme ark, og det er der jo ingen idé i.

Formlen jeg bruger er:
=SUMPRODUKT(([Mappe1]Ark1!$D$6:$D$7="1")*([Mappe1]Ark1!$E$6:$E$7))
Den viser ikke fejl, men returnerer værdien 0 hvilket er forkert.

Kan nogen hjælpe mig med at få formlen til at returnere den korrekte sum, og/eller give mig et andet forslag til en løsning.

Pft
Mette
15. december 2011 - 11:50 #1
Er du sikker på, at 1-tallet i D/ er tekst? - Anførselstegnene omkring indikerer at der er tale om en tekst.

Prøv at fjerne anførselstegnene.
15. december 2011 - 11:51 #2
..... Er du sikker på, at 1-tallet i D7 er tekst? -
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2011 - 17:43 #3
Måske:

=SUMPRODUKT(--([Mappe1]Ark1!$D$6:$D$7="""1""");([Mappe1]Ark1!$E$6:$E$7))