Avatar billede MrCichos Nybegynder
12. december 2011 - 22:59 Der er 2 kommentarer

Ny trådløs Zyxel n-lite nwd2105 usb adapter

Hej

Håber at i kan hjælpe.

Kører med trådløst netværk hjemme pga. afstanden mellem trådløs Zyxel router og min pc. I dag har jeg så fået nyt hardware hvilket virkede fint på arbejdet med kabel og da jeg kom hjem og skulle sætte en ny Zyxel nwd2105 trådløs adapter til, så kørte det ad pommeren til...mildest talt...

Min bærbar kører med 4-6ms og mit tidligere bundkort fra asrock med wireless adapter på kørte også fint, men nu med den nye adapter kører jeg med 50 til 1000ms...den svinger rigtigt meget hele tiden og mange gange kan den overhoved ikke fange noget.

Jeg er blevet anbefalet at lade være med at installerer softwaren til adapteren, da den åbenbart ikke virker ordentligt, men jeg har da i det mindste fået liv via den normale driver til adapteren, men med rimeligt dårlig forbindelse.

Jeg sidder på en waoo 30/30 forbindelse og jeg kan se at adapteren fanger routeren med 13mbps ifgl. netværks overvågningen på computeren.

Nogen idéer til hvad jeg kan gøre bedre? skal den indstilles til en anden kanal eller er det bare noget skod jeg har fået fat i?

mvh. Martin
Avatar billede MrCichos Nybegynder
12. december 2011 - 23:06 #1
Har lige prøvet at opdaterer driveren til adapteren til den nyeste fra zyxel, men det gav bare samme resultat :(

Det er som om den kører med lavt ping i nogen perioder 6-8ms nu og andre perioder springer den op og lægger sig omkring de 50-80ms og andre gange, så kan den ikke finde noget, eller springer op på imellem 200 og 1000ms
Avatar billede MrCichos Nybegynder
13. december 2011 - 09:06 #2
Her til morgen har jeg prøvet samme type adapter, bare fra en anden pakke vi havde liggende og pingtiderne gik fra 50ms til 4-5ms. Jeg prøvede en anden gammel vi havde af samme model og der sprang pingtiderne op igen til 50-60ms i gennemsnit.

Må konkluderer på de 4 adaptere jeg har prøvet af samme mærke, at der er dårlig forbindelse, på 50% af de adaptere, ved samme setup og driver sæt.

testet: 2x dårlige adapter: ca. 50-60ms
testet: god adapter: ca. 4-5ms
testet: kabel: ca. 4ms

Så kan jeg jo næsten spørge om der er nogen større forskel på at kører kabel eller wireless i forhold til spil? har det sidste års tid kørt wireless uden de større problemer, men er der nogen der kender til et site eller har det gyldne svar på hvor stort et tab der reelt set er?