Avatar billede ninanip Novice
12. december 2011 - 19:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

MSI GX740 Skærm sort

Har lige fået et opkald fra sønnen.
Hans gamer, MSI GX740 fra maj 2011 er i sort. Windows 7
Han så film på den i aftes.(DVD er fjernet fra drev)
Han vil tænde den og den er i sort.
Når han klapper låget ned går den i standby som den skal.
Han siger at han kun har kunne slukke den ved at holde on/off knap nede de sidste dage.
Når den startes op og F8 holdes nede sker der intet.

NOGEN forslag, han er på Efterskole så jeg kan ikke få fingre i den.
Den siger ingen underlige lyde når man holder F8 nede, det plejer min at gøre.
F11 reagerer heller ikke...
Avatar billede haverslev Novice
12. december 2011 - 20:04 #1
Prøv først at fjerne 220V og batteriet fra maskinen, når det er gjort, så tryk gentagene gangeaf xx antal sekunder på tænd knappen.

Sæt batteri og 220V til igen og prøv at starte op.
Avatar billede haverslev Novice
12. december 2011 - 20:06 #2
Ps. hvad med dine åbne spørgsmål ?
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ninanip
Avatar billede ninanip Novice
12. december 2011 - 20:39 #3
Hej

Åben spm, er det dem fra den anden søn??

Anyway, hvad mener du med "gange afxx "

Sådan eks. 10 gang i 3sekunder på tænd sluk knappen?

Skal nok lige lure på de spm, men han skulle selv svare dig tilbage.. hvis det altså er om en død pc eller et iphone problem!
Avatar billede haverslev Novice
12. december 2011 - 20:41 #4
Bare nogle gange af 3 sek. varighed - det kommer sig ikke sig nøje, bare der trykkes nogle gange uden støm på overhovedet
Herved aflades nogle af komponenterne i computeren
Avatar billede ninanip Novice
12. december 2011 - 20:48 #5
Ok som at "malke" den for strøm... har sendt sms til den unge søn :D vi ser hvad der sker, du aner ikke hvor trist sådan et barn kan være på en efterskole uden bærbar :(
Avatar billede haverslev Novice
12. december 2011 - 21:24 #6
Jo nu har jeg selv en studerende søn, dog er han 24 og færdig til sommer som ingeniør, så han kan klare sig selv nu - men det har dog kostet faderen en del bærebare og div. problemer med disse at kommer hertil :-)
Avatar billede ninanip Novice
12. december 2011 - 22:10 #7
:D ja og det tager sgu ens tid al den "gratis" support. Ha ha!
ingen lyd endnu... gad vide om han selv er gået sort!
Avatar billede ninanip Novice
13. december 2011 - 07:10 #8
Hejsa og gomorn,

Desværre løste det ikke noget.
Har du andre ideer?
Mvh Nina
Avatar billede haverslev Novice
13. december 2011 - 07:47 #9
Kan han komme i Bios ?

Tryk på enten Delete, F1, F2 eller hvad der evt. står på den "sorte" opstarts skærm.

Når han så er kommet i Bios, så tryk på F9 for "Load default settings" eller kan hedde "Load optimized settings"
Tryk herefter på F10 for at gemme ændringerne med et Y (for ja)
Maskinen genstarter herefter i normaltilstand
Avatar billede ninanip Novice
13. december 2011 - 12:06 #10
Jeg skriver det til ham, han kan jo ikke se noget og ved ikke helt hvad bios er.. men han er skarp, så det er jo et forsøg værd at sende ham din besked.
Mvh Nina
Avatar billede ninanip Novice
15. december 2011 - 08:01 #11
Vi kommer tilbage i weekenden, så får jeg den hjem, og kan se om jeg kommer i bios...
Avatar billede ninanip Novice
18. december 2011 - 09:40 #12
Meget meget mystisk, den startede op som om intet havde været i vejen herhjemme.... Kan det være noget med skolens netværk der lige pludselig blokerer for hvad ved jeg?
Nå men det kan jo også være at den sidste øvelse har gjort noget alligevel!
Du skal ha point :)
Avatar billede haverslev Novice
18. december 2011 - 15:21 #13
Skolens netværk har ikke indflydelse på om den kan starte, ej heller vise noget på skærmen - pc fungere som stand alone maskine.
Et netværk har til formål at formidle forbindelse til internettet, filer der kan være på server, mail server osv - men intet der ha´r noget med selve pc`en at gøre.
Avatar billede ninanip Novice
18. december 2011 - 15:43 #14
Næææ, men underligt er det altså at den kommer hjem, jeg tænder og så vupti starter den op normalt,,,
Anywayzzz så er der point.
Tal for supp.
Glædelig jul
Nina