Avatar billede RuneDams Juniormester
10. december 2011 - 12:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 grafikkort?

Jeg lavede en tråd tidligere hvor jeg sagde, at jeg havde et ati radeon hd 5850 grafikkort. Jeg har så fundet ud af, at det var et Asus EAH5870 grafikkort, og mit spørgsmål er så, om det kan betale sig at købe endnu et af disse grafikkort for at køre crossfire(?) eller bare beholde dette til de nye bliver billigere? Derudover siger windows at grafikkortet har 2,4gb ram, mens hjemmesiden siger 1gb. Hvilken en passer? På købsbeviset står der også 1gb.

Link til grafikkortet:
http://www.asus.dk/Graphics_Cards/AMD_Series/EAH5870G2DIS1GD5V2/#overview
Avatar billede Blueeyez Mester
10. december 2011 - 12:45 #1
Det kan være de 1,4 GB kommer fra dine normale ram, ved ikke om den har delt hukommelse? :)

Altså nogen ville nok have 2 i, men det kommer jo an på hvor meget du har brug for på den front? Hvis dine spil "lagger" mm så kunne det være en god ide, men ellers så mener jeg selv at det er spild af strøm, plads og penge..
10. december 2011 - 12:53 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

De resterende grafik "ram" kommer fra din normale RAM - systemet finder selv ud af at 'fordele' - hvor meget det vil give i sidste ende er jeg nok i tvivl om ...
Avatar billede RuneDams Juniormester
10. december 2011 - 13:06 #3
Windows 7 32bit :)
Avatar billede RuneDams Juniormester
10. december 2011 - 13:11 #4
Så den har 1gb? Men kan det betale sig at købe nyt? Min spil lagger ikke, men det nye battlefield 3 kræver vist store sager?
Avatar billede buttwipe Juniormester
10. december 2011 - 13:23 #5
Var det så ikke en idé at vente med spørgsmålene indtil du har installeret BF3?
Måske bliver der slet ikke problemer med lag.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. december 2011 - 13:26 #6
#4 Hvis du vil spille BF3 så prøv og køb det og test dig frem :)

Men BF3 anbefaler følgende: Ati HD 6950 el Nvidia GeForce GTX 560

Ud fra de specs på kortene så burde dit kort kunne trække BF3, se mere her: http://www.hwcompare.com/11030/geforce-gtx-560-vs-radeon-hd-5870/
Avatar billede RuneDams Juniormester
10. december 2011 - 13:36 #7
Awesome Blueeyez (#6)! Ville du lægge et svar ;)?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. december 2011 - 13:41 #8
#7 Får du her :)
Avatar billede RuneDams Juniormester
10. december 2011 - 13:55 #9
Lige hurtigt :): Tror du du ville sætte 2 i, eller bare køre 1 hvis du var mig ;)?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. december 2011 - 14:09 #10
#9 Som skrevet tidligere: "spild af strøm, plads og penge.."

Bedre betegnet som "blær" :)
Avatar billede RuneDams Juniormester
10. december 2011 - 14:18 #11
Ja ok, jeg takker igen :)! jeg har ledt efter en sådan hjemmeside længe :)