Avatar billede klavil Seniormester
09. december 2011 - 17:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Netværksprinter skal tilføjes på min bærbare hver gang jeg skal printe ud?

Jeg har haft spørgsmålet herinde før.
Jeg hentede nyeste driver og det fungerede fint, men:
Når min bærbare bliver slukket og jeg så starter op igen og vil printe ud, så er min netværksprinter ikke den samme og jeg må ind og tilføje trådløs printer igen, da den så har fået en anden ip adresse.
Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe det problem, da det er rimeligt trælst?
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2011 - 18:57 #1
hej klavil  hvad køre du på din computer af styresystem og hvad bit køre du ???

ellers kan jeg ikke hjælpe
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2011 - 19:32 #2
Hvilken router har du?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2011 - 19:33 #3
Problemet er at din router skal sættes op med en fast ip adresse til din printer.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2011 - 19:36 #4
Avatar billede klavil Seniormester
10. december 2011 - 15:26 #5
glemte det: windows 7 64
virer det link også til andet end xp?routeren er fra telenor og hedder ZyXEL P2601HN-F1
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2011 - 16:47 #6
Står der ikke noget om hvordan det gøres i routerens manual?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2011 - 23:07 #7
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Install-a-printer

har du ikke en cd med til din printer ??  jeg har en netværks printer som heder hp tosmart Plus B209a-m http://www.3dnews.ru/_imgdata/img/2010/04/01/169990.jpg

og der var en cd ed til med ip og dns server med til

HP>Photosmart Plus B209a-m
Fjern installation
Hjælp
Konfigurer netværksenhed

Opsætningsvejledning

Produktregistrering

HP Opdatering

HP Photosmart Essential

HP Solution Center

og der var den alle server  og etprint http://www.netprint.com/
Avatar billede klavil Seniormester
11. december 2011 - 13:27 #8
Der er ingen manual med til den router.
Det er en brother printer
Avatar billede klavil Seniormester
12. december 2011 - 19:52 #10
jeg har hentet et program på brothers side hvor jeg kan vælge evt statisk ip? er det den jeg skal bruge
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2011 - 20:45 #11
jes :-)
Avatar billede klavil Seniormester
08. januar 2012 - 00:32 #12
Efter jeg fik installeret det program fra Brothers hjemmeside, og fik valgt statisk ip i programmet kunne jeg slet ikke finde en printer på netværket længere :(
Jeg fjernede programmet men det hjalp heller ikke noget.
Jeg fjernede så manuelt tilbage til Auto istedet for statisk IP på printeren og sidenda har det hele kørt?
Jeg har ingen anelse om hvad jeg reelt har gjort og hvad der har fået det til at virke, men hver gang jeg har printet ud lige siden fra jul og til nu, har det fungeret hver gang :)

Vil i ikke ligge jeres svar som tak for hjælpen så jeg kan lukke her :)
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2012 - 19:21 #13
her
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2012 - 19:48 #14
fra mig :-)
Avatar billede klavil Seniormester
11. januar 2012 - 20:40 #15
mangler svar fra 220661