Avatar billede DMJ78 Nybegynder
09. december 2011 - 09:37 Der er 4 kommentarer

Ipad 2 i stedet for Laptop (Laptop købes senere)

Hej, jeg skal starte på et adgangskursus til DTU som varer 18 måneder.
Jeg har selv en desktop computer (imac) derhjemme, men skal bruge en bærbar, ihvertfald på DTU.
Ved ikke hvilken jeg får brug for til den tid, men den skal efter hvad jeg har læst mig frem til være rimelig heftig helst til Auto-Cad osv. så blir nok ikke helt billig.

Min ide er så enten at købe en billig bærbar nu, eller en ipad 2, og så se hvad jeg har brug for/råd til når jeg starter på uni.

Er det realistisk at tro jeg kan klare mig med en ipad/desktop hjemme løsning på et 18 måneders kursus der vel svarer til HF niveau?
Eller er det spild af penge?

Jeg ved godt jeg får brug for en rigtig laptop, om ikke andet så på uni, men kunne jeg vente med det køb, ville jeg være glad.
Ved ikke om man måske kan låne bærbar på selve kursus, og så evt. have noget i dropbox eller på usbstick.

En af tankerne bag ipad, er jeg måske kunne have lærebører og pdf filer på den, og evt. bruge den ved siden af min anden computer også. Plus de forskellige apps, søgning på nettet, og batteritiden er god.

Ved godt en ipad er lidt legetøj også, så ved den ikke erstatter en bærbar, men kunne den klare skærerne i halvandet år ville det være rart.

(Ejer en iphone så er vant til ios)

På forhånd tak for input!
Avatar billede jps6kb Novice
09. december 2011 - 09:54 #1
Altså, en iPad og en bærbar kan ikke rigtig sammenlignes i mine øjne. Jeg har begge og bruger dem i forbindelse med mit arbejde (systemudvikler) - jeg kunne ikke se mig selv, med en iPad i en studie-situation. Den er slet ikke fleksibel nok til det.
Vedr. autocad så trækker det lidt, men det er ikke noget du behøver investere 10.000kr i... du kan sagtens klare det med noget mindre.

Mit råd er, at smide 1000kr oven i prisen for en iPad og få dig en god bærbar - man må jo gøre op med sig selv, om man har brug for et arbejdsredskab eller om man prøver at overbevise sig selv om, at man godt kan klare sig med en iPad fordi man bare gerne vil have en..
Avatar billede vistodk Nybegynder
09. december 2011 - 10:00 #2
Du kan få en god HP med i5 sandybridge cpu for meget lidt mere end hvad en ipads koster. Den kan du uden problemer køre CAD på.

HP 6560b i5-2410M /4Gb/320/15.6HD/MB/3/B/F/C/W7P-64

Alternativt en Lenovo med et CAD orienteret graffikkort i
520 i5-2520M /4Gb/320-7/HD+/MB/Wi/B/C/W7P-64

I mine øjne er det spild af penge at købe en ipad og en billig bærbar nu, når du under alle omstændigheder skal ha en kraftig maskine senere.  Hvis du køber den rigtige model nu, så er det altså billigere under alle omstændigheder
Avatar billede Cypern Nybegynder
09. december 2011 - 10:03 #3
Du er ikke den eneste der har denne udfordring..
Men hvorfor ikke vælge denne skønhed når den kommer til Januar - så får du fleksibiliteten og 16 timers drift tid samt en komplet "office pakke" med i købet.

ekstrabladet.dk/kup/elektronik/gadgets/article1667847.ece

http:/http://www.zdnet.com/blog/mobile-news/asus-transformer-prime-the-android-tablet-to-rule-them-all/5731?tag=mantle_skin%3Bcontent

http://www.pcworld.dk/art/204150?a=search&i=0
Avatar billede DMJ78 Nybegynder
09. december 2011 - 11:56 #4
Tak for de svarene indtil videre. Jeg har haft mac de sidste 10 år så er nok lidt "bias'ed" til deres os, men bestemt ikke nødvendigt. Den Asus tablet virker spændende.
Jeg har nogen måneder til at finde ud af hvad det skal være og ved en laptop er det som er det sikre valg, hvor en tablet er lidt et sats indtil videre.

PS, behøver skam ikke "overbevise" mig selv om at skulle købe det ene eller det andet.