Avatar billede thomasmyg Nybegynder
07. december 2011 - 22:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mærkelig CNAME, skal den være der?

Jeg døjer for tiden med en usædvanlig høj trafik på mit netværk. Her til aften begyndte min IE8 at hænge lidt, efter nogle minutter så kom den tilbage og jeg har så ikke oplevet det igen, endnu. Efter som det er noget jeg har oplevet i et par dage så var jeg lige inde og se hvor mange pakker der er sendt og modtaget og i skrivende stund er der sendt 4.295.789.179 og modtaget 936.379 pakker.

Mit netværk består af:
2 domain controllere
1 exchange server
1 webserver
6 clienter (1 XP)

Jeg har scannet alle mine clienter for virus og rootkit og intet fundet. Jeg har kigget mit website igennem for kode jeg ikke selv har skrevet, jeg har kigget i min database efter noget jeg ikke selv har skrevet, jeg har scannet mit domæne med diverse tools og intet fundet. Jeg har så rettet blikket mod mine servere, på den første server er jeg inde og kigge på DNS og der ser jeg 2 CNAME's som jeg ikke synes bør være der. De kan ses her: http://peecee.dk/upload/view/339885 , skal de være der eller skal de ikke være der?
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. december 2011 - 08:19 #1
De to CNAME records skal være der. Det er GUIDs for dine DC'er, som bl.a. bliver brugt i forbindelse med replikering.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
08. december 2011 - 09:21 #2
Jamen så er det opklaret. Skriver du et svar.
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. december 2011 - 09:27 #3
Værsgo.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
08. december 2011 - 09:31 #4
takker.