Avatar billede CodingJoe Nybegynder
05. december 2011 - 20:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reflection - finde alle mine List<MinKlasse> i en assembly

Jeg har problemer med at finde alle mine generic lister i en assembly.

Jeg har en List<Types>, hvor jeg med succes har fundet alle mine klasser. Nu vil jeg finde alle dem, hvor jeg har en generic liste.

Dvs. i reflection vil jeg spørge på alle de PropertyInfo, hvori 'List´1' fremgår.

Assembly assemblies = Assembly.LoadFrom(dllName);
var allTypes = assemblies.GetTypes();

I allTypes forsøger jeg vha. linq at finde alle properties, hvor List<XXX>, og vil egentlig også gerne fange alle properties hvor der er tale om XXX[]. Kan det lade sig gøre?
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
05. december 2011 - 20:53 #1
var propertyInfos = allTypes.Select(f => f.GetProperties()).ToList();

Giver mig nu alle mine properties....men kun at fange alle dem med mine List<..> eller xxx[] er udfordringen...
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
05. december 2011 - 21:09 #2
var pis = new List<string>();
foreach (var p in propertyInfos) {
    foreach (var pi in p){
      if (Equals(pi.PropertyType.Name, "List`1")) {
            pis.Add(pi.Name);
      }
Et Linq udtryk ville gøre det mere lækkert ;D
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
05. december 2011 - 21:14 #3
Hmmm kan se det er instans navnet, jeg får fat i, men ikke navnet på typen.
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
05. december 2011 - 21:25 #4
Fik løst det ved at gemme navnet, før jeg laver mine foreach.
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
05. december 2011 - 21:25 #5
Løst af mig selv :D