Avatar billede ThuleTheKing Nybegynder
02. december 2011 - 09:38 Der er 1 løsning

Ændring af trådløs protokol fra 802.11a til 802.11.a/b/g og omvendt fra c#

På min skole kører 802.11a bedst men hjemme er det 802.11 b/g.
Så jeg skal skifte gennem device manager, når jeg går fra det ene sted til det andet.

Jeg vil lave et C# script det gør det, men jeg kan ikke finde indstillingerne.

Jeg har kigget på WMI og forsøgt at finde indstillingerne i følgende WIN32 klasser:
Win32_NetworkAdapterConfiguration
Win32_NetworkAdapter
Win32_NetworkClient
Win32_NetworkConnection
Win32_NetworkLoginProfile
Win32_NetworkProtocol

men uden held. Jeg har også forsøgt med Native Wifi, men det har heller ikke kastet noget af sig.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede ThuleTheKing Nybegynder
06. december 2011 - 22:07 #1
Jeg vælger selv at skrive et svar, fordi jeg ikke har fået nogen respons. Jeg har også oprettet spørgsmålet på MSDN forummet, og der har jeg fået svar. Jeg har ikke testet det endnu, men det lyder til at være en løsning.
http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/csharpgeneral/thread/3a8a096d-b0e8-488c-930f-12735e5f7b4b