Avatar billede Ilija_S Nybegynder
01. december 2011 - 13:31 Der er 7 kommentarer

isolering af harwarefejl

Hej

Problemet er sådan :
Jeg har en super lækker bærbar fra lenovo (x61s) og er super glad for den.
Jeg er rimelig dygtig til at passe på mine computere og fixe generelle fejl.

Jeg har en eller anden hardwarefejl på den. Min PC arbejder som gal engang imellem og jeg kan intet lave i ca 15 sek (fryser mens den arbejder)og derefter kan jeg fortsætte. Dette sker i perioder.
Det er begyndt at gå mig på nerverne fordi det er begyndt at ske ofte.
Jeg vil helst ikke komme af med den da den nok er den bedste lille laptop jeg har haft.

RAMene er det ikke for dem har jeg testet og er nye.
har kørt : sfc /scannow
og den kan ikke fikse det men finder fejlen.
AVG finder også fejlen og samme situation.
Jeg ved ikke hvor fejlen ligger, om det er HDD eller motherboardet.

Jeg ved man, at hvis man har fejl i RAMene kan man lukke/isolere fejlen væk, så man ikke bruger lige netop den del af RAMene.

Er det muligt man kan finde specifikt fejlen og isolere det væk så man ikke bruger den del ?

Ilija
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2011 - 13:38 #1
Det kan jo også være, at din PC ind imllem arbejder som Zombie for en Hacker. Har du checket grundigt for "snavs" ?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2011 - 13:46 #2
Ps. sfc /scannow og AVG kan da ikke finde den samme fejl. Den første scanner for fejl i windows den anden er en virusscammer.
Ellers skal du scanne disken for fejl, men det er næppe problemet, for når computeren arbejder, må der være et program, som sætter den i arbejde.
I kommandopromten:
chkdsk /r /f
/f Retter fejl på disken.
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data
Avatar billede Ilija_S Nybegynder
01. december 2011 - 19:27 #3
Hej valbycom

frysningerne sker tilfældigt, det er ikke noget specifikt der kører.
Jeg har aldrig oplevet dette alle de PCer jeg har haft.
Desuden har jeg intet på bærbaren ud over eclipse som jeg koder i og AVG.

Men den AVG jeg nævner deroppe er ikke Antivirus-programmen men AVG Tuneup 2011. Og den kan godt finde fejl, men ikke repair.

Nok om det. Bærbaren er total renset.

Jeg vil prøve dit forslag og komme tilbage. :)

Tak for den hurtige response.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2011 - 19:50 #4
Ok! Det er netop de tilfældige frysninger som er mistænkelige, med mindre der er støv og nullermænd i ventilatorerne, men det har du vel set efter? Angående det andet "snavs" prøv denne, som free:
http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2011 - 19:52 #5
Avatar billede Ilija_S Nybegynder
06. december 2011 - 09:34 #6
Jeg må desværre melde, at det ikke virkede. Den laver fortsat Zombie-frysninger.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2012 - 22:38 #7
#6  er det Zombier på  skærmen ????????????????????????

ha ha :D

ikke ved hvordan
jeg tror måske  det er en harddisk  fejl  ?

prøv og ta harddisken ud og motherboardet  og  start den og  set disken i igen :-)

OG vis det ikke dur så  pil bios batteri du  og set det igen 2 til 3 menuter  det  (dur skal nok lige ta harddisken ud og motherboardet ud  da  disken kan blive  detaktiv

P,s  ves du ikke ved hvordan bios batteriet  ser ud  så kan du se et billede af den  kommer her http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTkRtfzJJygvfQfJKogU3ULGYg_xZs8Hfw1ANfsOYLGZT8hU20duCpoh9xjkw

MEN husk at ta harddisken ud og motherboardet  ud  da disken kan blive detaktiv !!!!