Avatar billede poul10 Nybegynder
01. december 2011 - 11:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows Service på Citrix løsning (flere kunder)

Hej,
Jeg har en windows service som indtil videre blot har kørt på en enkelt DSN. Nu er der dog behov for at lægge servicen op på en citrix løsning, hvilket betyder at den skal arbejde med flere DSNer.

Hvis vi fx har 5 kunder, så vil jeg ikke have 5 forskellige installationer af servicen men i stedet blot have én service som kan virke med 5 forskellige DSNer.

Jeg tænkte at man kunne lave servicen med 5 tråde som hver kører den samme kode (blot med en forskellig DSN).

Jeg kan dog ikke helt lure hvordan og hvorledes.

Servicen har tidligere kørt med en timer med et interval på 5 minutter og behandlet det som skal behandles.
Nu hvor jeg overvejer hvordan det skal laves, skal jeg så oprette 5 tråde når servicen starter op og så have en timer inde i hver tråd, eller giver det slet ingen mening?

Håber noget af det jeg skrev giver mening, jeg mangler i hvert fald lidt hjælp til en løsning :)
Avatar billede poul10 Nybegynder
15. december 2011 - 10:26 #1
Blev løst ved at lave 1 timer for hver dsn, i det jeg lærte at timers i sig selv er en tråd
Avatar billede Syska Mester
15. december 2011 - 12:53 #2
Tror jeg ikke ... ret sikker på den bliver kaldt via et callback på samme tråd som den startes på. Kan dog tage fejl.