Avatar billede filia Juniormester
29. november 2011 - 19:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mærkelig pixelfejl?

Min dejlige nye skærm til knap 5000,- har angiveligt en pixelfejl. En lille, sort prik ca. midt på skærmen.
Men - mærkeligt nok kun i Illustrator.
Kan det virkelig passe?

Det passer selvfølgelig - men er det så en pixelfejl?
Den burde da ses på skærmen hvorsomhelst og nårsomhelst?

??:-)
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2011 - 20:02 #1
Nej, så er det ikke en pixelfejl.

Har du prøvet en opdatering af grafikkortets driver?
Avatar billede fhansen82 Mester
29. november 2011 - 20:44 #2
El. opdater Illustrator? Det er kun der fejlen opstår.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2011 - 21:03 #3
kan det tænkes, at illustrator er som word - den indlæser en 'normal.dot' med nogle indstillinger, og de vises fra start. Hvis du laver et meget stort billede og scroller, flytter pletten så på sig?
Avatar billede filia Juniormester
29. november 2011 - 22:51 #4
Tak for hjælp alle - ! Og Milter 'vinder', for prikken er væk. Jeg tror nok, det lykkedes mig at opdatere driveren, for det var det, jeg havde gang i, selv om jeg hele tiden stødte på Driver-detect programmer i stedet for en enkelt driver. Troede ærlig talt ikke, jeg havde installeret, for jeg blev gal hver gang, det viste sig, at det 'gratis' program skulle betales.
Men væk er den!
Så læg et svar, Milter.
:-)))
Avatar billede filia Juniormester
30. november 2011 - 15:49 #5
...ak, den er der desværre igen. Og grafikkortet er opdateret. Jeg har ikke lige tid til en opdatering af Illustrator, men måske ville det hjælpe. For det er en underlig prik, der intet har med filen at gøre. Den ligger samme sted i et 'new document' og bliver i det hele taget, hvor den er, dvs. den 'hopper med', når jeg scroller - dvs. hopper på plads på skærmen, og når jeg flytter med Hand Tool følges den med skærmindholdet indtil jeg slipper, hvorefter den hopper tilbage på plads. Og zoom ændrer selvfølgelig ikke på størrelsen.
Desværre er det endda omtrent midt i.

Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu.

:-/
Avatar billede milter Ekspert
30. november 2011 - 16:38 #6
Det lyder som om, du har rodet lidt rundt med den opdatering til grafikkortet.

Hvilket grafikkort har du og hvilket styresystem?
Avatar billede filia Juniormester
03. december 2011 - 15:38 #7
Prikken er væk igen, også i den fil, hvor den 'plejede' at være og i nyoprettede dokumenter (Når jeg oprettede med den anden fil åben). Så det er ret underligt, men væk er den. Den 'kom og gik'. Og altså kun i Illustrator. Kortet er et ATI Radeon 4600 så vidt jeg lige husker. Ikke helt ungt, men ellers upåklageligt.
Men altså, prikken er væk.
Heldigvis for det! For den var godt nok irriterende!

Jeg har desværre ikke tid til at gå nærmere ind i det nu, og det vigtigste er, at den er væk, og at jeg næppe behøver tænke i reklamation osv., da det under alle omstændigheder ikke ser ud til at være/have været en pixelfejl.
Vil I ikke alle lægge et svar, så deler jeg pointsene for indsatsen, og mange tak for den!
:-))
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2011 - 16:35 #8
Svar fra mig :-)
Avatar billede filia Juniormester
25. december 2011 - 16:33 #9
Hej Milter, hermed points for indsatsen! Og også til jer andre, hvis I havde lagt et svar. Prikken er jo væk, ved ikke hvorfor, men væk er den og hurra for det.
Godt nytår!
:-)
Avatar billede milter Ekspert
25. december 2011 - 18:46 #10
Tak, i lige måde :-)