Avatar billede KHHP Juniormester
29. november 2011 - 15:20 Der er 1 løsning

Fejl ved tilslutning til domæne

Hej
Jeg er igang med at opsætte et mini netværk, men domain controller og klient maskiner. Den ene klient er en virtuel pc, med windows xp, som kører på min Windows 2003 R2 SP2 32-bit domain controller. Selve serveren har to netværkskort. Det ene er et onboard ADMtek, og så har jeg tilføjet et D-link PCI Ethernet-kort.
ADMTek kortet er opsat med følgende indstillinger:
Brug følgende IP-adresse;
IP-adresse: 192.168.0.146
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.0.1
Brug følgende DNS-serveradresser:
Foretrukken DNS-server: 192.168.0.146
Alternativ DNS-server: (tom)

D-link kortet er sat som det netværkskort der bruges af den virtuelle maskine.
I den virtuelle XP installation, har jeg ladet alle indstillinger forblive standard, og har også prøvet at tilkoble domænet under installation af Windows XP, men uden held.
Fejlen jeg får under installation af XP er at den ikke kunne ændre computerens netværks-id.
Når jeg så prøver efter fuldført installation, højreklikker jeg på Dene Computer og vælger Egenskaber. Derefter vælger jeg fanen Computernavn, og trykker på Skift. Så vælger jeg domæne i dialogboksen og skriver mit domænenavn ind, som er KHIT.local. Derefter står maskinen og tænker, men kommer ingen vejne. Til sidst siger den at den ikke kan finde en domæne controller med navnet KHIT.local og gemmer en dcdiag.txt fil i C:\WINDOWS\debug.
Her er den dcdiag.txt-fil som den gav mig. Det skal lige siges at jeg har forsøgt at ændre DNS-serveradressen i XP til serverens IP-adresse, men der fik jeg også dcdiag.txt. Fejlen er den samme, det er bare at DNS-serveren ikke svarer, mem her er ivhertfald dcdiag.txt:
Følgende fejl opstod, da DNS blev forespurgt om den SRV-ressourcepost, der bruges til at finde en domænecontroller til domænet KHIT.local:

Fejlen var: "Handlingen returnerede fordi timeout-perioden udløb."
(fejlkode 0x000005B4 ERROR_TIMEOUT)

Forespørgslen var til SRV-posten for _ldap._tcp.dc._msdcs.KHIT.local

DNS-serverne, der bruges af denne computer til navnefortolkning, svarer ikke. Computer er konfigureret til at bruge DNS-servere med følgende IP-adresser:

Kontroller, at denne computer har forbindelse til netværker, at disse IP-adresser er korrekte, og at mindst en af DNS-serverne kører.

Hvis du vil have yderligere oplysninger om, hvordan problemet løses, skal du klikke på Hjælp.

Det skal siges at når jeg prøver at tilslutte til domænet bare ved at skrive KHIT, så får jeg den dialogboks frem hvor jeg skal skrive brugernavn og adgangskode til en domæneadministrator.
Har prøvet både at skrive
Administrator

og
KHIT\Administrator

men ingen af dem hjalp, jeg får bare denne fejl efter et par minutters betænkningstid.
Følgende fejl opstod under forsøget på at tilslutte computeren til domænet "KHIT"
Den angivne server kan ikke udføre den anmodede handling.

Hvis jeg kigger i Active Directory under Computers, så er maskinen KHIT-VPC1 tilføjet. men når jeg højreklikker, står der at "Enable Account". Aktiverer jeg computerens bruger i AD, og prøver igen, bliver den deaktiveret, så snart fejl-meddelelsen kommer frem på Windows XP. Jeg har også prøvet at slette computeren fra AD, derefter prøvet igen, men den laver samme nummer, med at oprette computeren i AD og deaktivere den.
Jeg har tidliger fået løst samme problem, ved at skrive serverens IP-adresse som klientens DNS-adresse, men som sagt, gjorde det ingen forskel.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse dette meget irriterende problem?
Avatar billede KHHP Juniormester
01. december 2011 - 17:11 #1
Efter flere formateringer og fjernelse af sekundært netværkskort fungerer alt perfekt