Avatar billede haarnet Nybegynder
29. november 2011 - 14:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sende mails med andet domain name

Jeg har en web-server og vil gerne sende automatiske mails med mine kunders domain name. f.eks. @eksempel.dk i stedet for mit eget domain.
Dette bliver kategoriseret som spoofing, men jeg gør dette lovligt og kan få mine kunder til at ændre i deres offentlig DNS.

Jeg har tænkt mig at gøre følgende, og mit spørgsmål er om det vil virke og hvilke konsekvenser det kan have for mine kunder.

Jeg vil tilføje en PTR record i mine kunders offentlige DNS som peger på min udgående faste IP-adresse, som er 21.22.23.24 (eksempel)

Så ptr-record'en skal vel så se sådanne her ud:

24.23.22.21.in-addr.arpa IN PTR eksempel.dk  - i eksempels offentlige DNS.

Vil det virke så jeg kan sende ud med mine kunders domæne?

Hvad kan dette have af konsekvenser for eksempels eksisterende mail-server?

Hvad sker der når nogen slår www.eksempel.dk op på internettet?

Vil det være tilstrækkeligt at pege på min udgående adresse? eller skal det være min web-servers adresse?
Avatar billede skau Nybegynder
29. november 2011 - 16:22 #1
Dine kunder skal også lave en txt record i deres dns hvor de siger at din ip er en valid mailhost for deres domæne
Avatar billede haarnet Nybegynder
30. november 2011 - 13:03 #2
OK, hvordan skal denne txt record se ud?
Avatar billede haarnet Nybegynder
14. februar 2012 - 14:30 #3
OK